İnsanların içerik paylaşabildiği ve birbirleriyle etkileşimde bulunup iletişim kurabildiği ve çeşitli duygu ve düşüncelerini paylaşabildiği platformlara “Sosyal medya” denilmektedir. Bu alanda hizmet veren sosyal medya uzmanı ise bireysel veya firmalara yönelik çalışmalar yapabilmektedir. İşte sosyal medya yöneticisi olmak için merak ettikleriniz yazımızda!
İçindekiler
ToggleSosyal Medya Uzmanı Nedir?
Dijitalleşen dünyada sosyal medya, insanların kişisel hayatlarını paylaştıkları bir mecra olmanın ötesinde, markaların müşterileri ile samimi ilişkiler kurmalarını sağlayan dijital ortamdır. Metin, fotoğraf ve video gönderilerinin olduğu sosyal medya platformları, her yaş grubunun ilgi gösterdiği bir alandır. Bu nedenle farklı sektörlerdeki markalar, sosyal medyayı hedef kitlelerine ulaşmak için bir araç olarak kullanır. Hedef kitlenin hızlıca etkileşimde bulunduğu sosyal medya, firmaların ürün ve hizmet stratejilerini de doğrudan etkiler.
Sosyal medya uzmanı, platformları etkin şekilde kullanan ve işletmeler için dijital pazarlama uzmanları gibi çeşitli stratejiler geliştiren profesyonellerdir. Bu uzmanların görevleri; sosyal medya yönetimi, içerik stratejisi geliştirme, etkileşim analizi, reklam yönetimi, trend takibi ve müşteri ilişkileri yönetimi olarak sıralanabilir.
Sosyal Medya Uzmanı Ne İş Yapar?
Sosyal medya uzmanları hedef kitle analizi gerekli araçları kullanarak, markanın hitap biçimine uygun ve yine marka için en uygun platformda içerik planlamalarını oluşturur. Bu içeriklerin zamanında paylaşılmasından ve gelen etkileşimlere karşılık verilmesinden sorumlu sosyal medya uzmanları, trendleri de mutlaka takip etmelidir. Sosyal medya uzmanlarının kampanya analizleri doğrultusunda farklı reklam stratejileri geliştirme, takipçi ve etkileşim sayısını artırma gibi başka görevleri de vardır.
Uzmanlar, müşteriler ile iyi iletişim kurmalı ve marka adına olumlu bir izlenim bırakmalıdır. Zira internet, bilgilerinin hızla yayıldığı bir ortamdır, burada gerçekleşebilecek istenmeyen bir durum, markanın imajını olumsuz yönde etkileyebilir bu da firmayı temsil eden sosyal medya uzmanının, aynı zamanda kriz yönetimi konusunda becerikli olmasını gerektirir. Uzmanlar, hizmet verdikleri firmanın sosyal medya platformlarındaki izlenimlerini kontrol etmeli ve gerektiğinde strateji uygulamalıdır.
Sosyal medya platformlarında reklam oluşturma becerisi, birçok firma için kritik öneme sahiptir. Bu nedenle uzmanların her platformda reklam oluşturma konusunda bilgi sahibi olması gerekir. Platformların içerik türleri ve kullanıcı kitlesi birbirinden farklı olabileceği için hedef kitleye yönelik reklamlar oluşturulması önemlidir.
Peki Nasıl Sosyal Medya Uzmanı Olunur?
Sosyal medya alanında uzmanlaşmak için sertifikalı eğitimler tercih edilebilir. Bu eğitimler sayesinde farklı sosyal medya platformları için içerik ve reklam oluşturma konularında bilgi sahibi olunur. Güncel sosyal medya platformlarına ve içeriklerine hakim kişiler, sosyal medya kariyerlerine hızlı bir şekilde başlayabilir.
Bu alanda kariyer sahibi olmak isteyenler, en sık kullanılan sosyal medya platformları hakkında bilgilerini artırmalıdır. Ardından sertifikalı eğitimler ile uzmanlık alanlarını genişletmelidir. Güvenilir eğitim kurumlarından alınan sertifikalı eğitimler sırasında, eğitmenlerden alınacak danışmanlık ile sektöre dair daha fazla bilgi edinmek mümkündür, ayrıca dijital pazarlama uzmanı olmak isteyenlerin eğitim sürecinden sonra; güncel trendleri ve stratejileri takip etme, deneyim kazanma, yetenek ve becerilerini pratiklerle geliştirme ve ağ oluşturması oldukça faydalı olacaktır.
Sosyal Medya Uzmanı Maaşları 2024
Günümüzün trend meslek mesleklerinden olan sosyal medya uzmanlarının maaşları birçok faktöre göre değişiklik gösterebilir. Meslekteki deneyim, kariyer yılı, tamamlanan projeler, kullanılan uygulamalar ve kullanılan araçlar ve ilave yetkinlikler (grafik tasarım, video edit gibi) maaş seviyesini belirleyen en önemli maddeler arasındadır.
Detaylı bir şekilde açıklamak gerekirse;
Az tecrübeli veya mesleğe yeni başlayan sosyal medya uzmanlarının yıllık kazançları genellikle ortalama seviyede olabilir ve ülkeden ülkeye değişiklik gösterebilir. Bazı yerlerde bu miktar ortalama bir işçinin maaşının üstünde olabilirken, bazı yerlerde daha düşük olabilir. Ülkemizde en düşük başlangıç maaşı 18.500TL – 22.000TL seviyelerindedir.
Orta seviyede deneyime sahip sosyal medya uzmanları genellikle daha yüksek maaşlar alır. Üç ila yedi yıl deneyime sahip bir sosyal medya uzmanının yıllık kazancı, genellikle yeni başlayanlardan daha yüksektir bu miktar da 25.000TL – 40.000TL seviyelerindedir.
Tecrübeli sosyal medya uzmanları, daha yüksek maaşlar talep edebilirler, genellikle daha karmaşık projelerde ve büyük ölçekli kampanyaları yönetmiş olup, mesleki deneyimleri bir hayli fazladır, bu nedenle daha yüksek ücretler alabilirler. Tecrübeli sosyal medya uzmanlarının maaşı min. 50.000TL olarak ifade edilebilir.
Sosyal medya uzmanlarının kazançları çalıştıkları ülkeye göre de değişkenlik gösterebilir, nitekim bu uzmanlar, ülke değiştirmeden de yurt dışındaki firmalar için çalışarak döviz kazanabilmektedir. Ayrıca sosyal medya uzmanları birden fazla marka için çalışarak kazançlarını artırabilir