Yeni Başlayanlar İçin Google Analytics Kullanımı

Google Analytics kullanımı, dijital pazarlama ile ilgilenen hemen herkesin öğrenmesi gereken bir gerekliliktir. Geleneksel pazarlama yöntemleri ile kıyaslandığı zaman çok daha avantajlı olan Google Analytics, içerisinde sayısız araç ve yazılım bulundurmaktadır. Bu araçlar ile dijital ölçümleme yapma konusunda bir hayli iyi olan Google Analiytics, tamamen ücretsizdir, fakat içerisinde bulunan bazı araçlardan ücret talep edilebilmektedir. Dünyanın en büyük ölçümleme cihazı olan Google Analytics kullanımı herkes tarafından bilinmelidir. Özellikle web site geliştiricileri ve dijital pazarlama meraklıları Google Analytics ile kısa sürede harikalar yaratabilir. Google Analytics’i dijital reklam kampanyası ya da herhangi bir dijital pazarlama etkinliği yürütürken kullanabilirsiniz. Bunun yanı sıra birçok pek çok temel metriği ölçümleyerek, sayısız detaylı veriye erişebilirsiniz. Peki, Google Analytics’i genel olarak ele aldığımızda nelere dikkat etmeli ve nasıl kullanmalıyız?

Google Analytics Ne İşe Yaramaktadır?

Google Analytics, dijital pazarlamada yükselebilmek ve kısa süre içerisinde başarıya ulaşabilmek için bu alan ile ilgilenen kişilerin en büyük yardımcısıdır. Google Analytics’in bir diğer görevi ise web sitenize giriş yapan kullanıcıları ölçmesi ve analiz etmesidir. Yalnızca yüzeysel olarak değil, ziyaretçilerin nereden giriş yaptığı, kaç ziyaretçi olduğu, hangi web sayfalarında dolaştığı ve hatta sizin için potansiyel birer müşteri olup olmadıkları hakkında pek çok veri vermektedir. Tüm bunları bilmeniz takdirinde web siteniz için gerekli olan düzenlemeler hakkında bilgi sahibi olabilir ve düzenlemeler gerçekleştirebilirsiniz. Bu aynı zamanda işinizin büyümesine de yardımcı olacaktır. Google Analytics, içerisinde barındırdığı tüm metrikleri kullanıcılarına ücretsiz olarak sunmaktadır. Yalnızca birkaç özelliği ücretli olabilmektedir.

Adım Adım Google Analytics Nasıl Kurulur?

Eğer siz de dijital pazarlamada kısa sürede ilerlemek ya da web sitenizi büyütmek için ziyaretçi ölçümlemesi yapmaya karar verdiyseniz, Google Analytics hesabı kurmanın vakti gelmiş demektir. Yalnızca birkaç basit adım ile Google Analytics’i kurabilirsiniz. İşte, adım adım Google Analytics kurulumu…

İlk İş Olarak analytics.google.com Adresine Giriş Yapın

Google Analytics hesabı açabilmek için dilerseniz hali hazırda var olan gmail hesabınızı kullanabilirsiniz, fakat iş için farklı bir adres istiyorsanız sıfırdan bir mail açabilirsiniz. Hangisine karar verdiyseniz bu aşamadan sonra Google Analytics üzerinde yer alan “kayıt ol” butonuna tıklamanız gerekmektedir.

Hesabınızı Oluşturmaya Başlayın

Kayıt ol butonuna tıkladıktan sonra karşınıza doldurmanız gereken birçok alan gelecektir. Bunlar web üzerinden mi yoksa mobil uygulama üzerinden mi hesap açmak istemeniz ve sektör seçimi gibi pek çok bilgiyi barındırmaktadır. Bu alanı dikkatli bir şekilde doldurmalısınız.

İzleme Kimliğinizi Oluşturun

Doldurmanız için önünüze gelen tüm alanları doldurduktan sonra izleme kısmı edin kısmına tıklamalısınız. Bu işlemi yapmadan önce demografik ve ilgi alanı raporlarını etkinleştirdiğinizden emin olmalısınız.

Görünümü Ayarlayın

Görünümü ayarlamaya asla ihmal etmeyin. Görünümü ayarlayarak, hesabınızdaki ölçümleri daha rahat ve kolay bir arayüz ile takip etme imkanınız oluşur. Analizlerinizi daha rahat yapabilirsiniz. Fakat öncesinde filtreleme yapmanız daha doğru olacaktır. Böylelikle web sitenize gelen trafiği kolay bir şekilde analiz edebilirsiniz ve ayrıca botlardan kurtulabilirsiniz. Bunun yanı sıra filtresiz bir profil oluşturarak da web sitenize gelen trafiği takip edebilirsiniz. Bu yol ile hem filtreli hem de filtresiz trafiği karşılaştırabilirsiniz. Bu durum analiz yapmanızı daha da kolaylaştırır.

İzleme Kodu Ekleyin

Yukarıda yer alan tüm aşamaları hallettikten sonra web sitenizin her bir sayfasına izleme kodu ve bağlamak istediğiniz üçüncü taraf web sitelerini eklemelisiniz. Bunu şu şekilde yapabilirsiniz; izleme kodunuzu kopyalayın ve web sitenizin HTML alanına yapıştırın. Bu yol ile web sitenize giriş yapan ziyaretçiler size 1 gün sonra bildirilecektir. Bunun yanı sıra Google Tag Manager ve WordPress eklentileri ile de ziyaretçilerin hareketlerini izleyebilirsiniz.

Google Analytics’in Sağladığı Temel Veriler Nelerdir?

Dünyanın en büyük ve ücretiz analiz yapma aracı olan Google Analytics, içerisinde sayısız özellik taşımaktadır. Sürekli olarak yenilenen bu araç, her geçen bünyesine yeni bir takım özellikler eklemektedir. Eğer siz de Google Analytics kullanımı konusunda daha fazla bilgi sahibi olmak ve hangi temel verilerden faydalanabileceğiniz öğrenmek istiyorsanız, işte detaylar…

Gerçek Zamanlı Veriler

Özellikle web site geliştiricileri tarafında rağbet görülen bu özellik ile beraber gerçek zamanlı verilere ulaşarak web sayfanızdaki ziyaretçi sayısı, web sitenizi nereden buldukları, sık ziyaret edilen sayfaları ve internet sitenizde oluşan daha pek çok gelişmeyi size bildirmektedir. Tüm bu verileri rahatlıkla izleyebilirsiniz.

Hedef Kitle

Google Analytics’in bir diğer hizmeti, size web sitenizin hedef kitlesi konusunda belli başlıklar aracılığı ile yardımcı olması ve analiz sunmasıdır. Google Analytics’in bu bölümü sizlere hedef kitle ile ilgili bazı bilgiler sunar. Bunlar şu şekilde sıralanabilir;

  • Hedef kitlenin yaşı
  • Hedef kitlenin cinsiyeti
  • Hedef kitlenin genel ilgi alanları
  • Hedef kitlenin web sitenize nereden ulaştığı
  • Hedef kitlenin ana dili
  • Hedef kitlenin web sitenizi ne sıklıkla ziyaret ettiği
  • Hedef kitlenin hangi teknolojik aletleri kullanarak web sitenizi ziyaret ettiği

Web Sitenizdeki Davranışlar

Buna bir nevi davranış raporu da denilebilir. İnternet sitenizi ziyaret eden kullanıcıların ne kadar uzun süre kaldıkları, hangi sayfalarda dolaştıkları ve en uzun süre hangi sayfada bulundukları gibi bilgileri sunar. Bu bilgiler ışığında, web sitenizde nelerin doğru bir biçimde ilerlediğini kolay bir şekilde tespit edebilirsiniz.

Web sitesi davranış raporları ile beraber şu bilgilere de ulaşabilirsiniz;

  • Web sitenizdeki en iyi sayfalar
  • Web sitenizdeki en çok ziyaret edilen sayfalar
  • Web sitenizde en çok çıkış yapılan sayfalar
  • Web sitenizin sayfa yüklenme hızı
  • Web sitenizi nasıl daha hızlı bir hale getireceğinize dair öneriler

Dönüşümler

Dönüşümler, pazarlama ile ilgili atmış olduğunuz adımların işe yarayıp yaramadığı konusunda sizi bilgilendirmektedir. Google Analytics hesabınız ile beraber yaptığınız tüm dijital pazarlama çalışmalarını takip edebilir ve dönüşümlerini izleyebilirsiniz. Böylelikle neyin doğru neyin yanlış olduğunu kendi gözleriniz ile görebilirsiniz. Bunun yanı sıra dönüşüm ile beraber kullanıcıların ziyaret ettiği ve dönüşümde bulunduğu URL’leri de rahatlıkla görebilirsiniz.

Google Analytics İpuçları

WordPress’e Google Analytics Ekleyin

Eğer WordPress tabanlı bir web siteye sahipseniz, WordPress’te bulunan pek çok eklenti sayesinde web sitenize Google Analytics ekleyebilirsiniz.

Diğer Araçlar İle Birleştirin

Google Analytics çok başarılı olmasına rağmen piyasadaki tek analiz aracı değildir. Başka analiz araçları da kullanarak tüm metrikleri tek bir siteden yönetebilirsiniz. Bu verilerin akışlarını izlemek için hepsini Google Analytics ile birleştirebilirsiniz.

E-posta Pazarlama Verinizden Faydalanın

E-posta pazarlaması günümüzde hala en çok kullanılan pazarlama türüdür. Google Analytics ile email hazırlama araçlarınızı birleştirerek, email kampanyalarınızdaki bağlantılardan web sitenize gelen trafiği rahatlıkla takip edebilirsiniz.

Algoritma Güncellemelerini Takip Edin

Google, güncel bir platform olduğu için sürekli olarak algoritmalarında yeniliklere gidebilmektedir. Bu yenilikler, dijital pazarlama yöntemlerinizi etkileyecek nitelikte olabilir. Bu sebeple Google’ın yapmış olduğu algoritma güncellemelerini muhakkak takip etmelisiniz. Bunun yanı sıra yapılan bu güncellemelerin işiniz için ne tür anlamlar ifade ettiğinin tespitini yapın.

Instagram'da kullanılan popüler hashtagler

En çok kullanılan hacker programları yazımızı okumadan geçmeyin!