Sosyal Medyada Marka Yönetimi

Bilindiği üzere sosyal medya gün geçtikçe büyümekte ve kendisini geliştirmektedir. Durum böyle olunca pek çok marka potansiyel müşterileri ile iletişim şeklini böylelikle yürütmektedir. Marka yönetimi oldukça önem gerektirmektedir. Özellikle son zamanlarda sosyal medya ile haşır neşir olmaya başlayan markaların yükselişi gözle görülür niteliktedir. Sosyal medyada marka yönetimi, online pazarlamayı bambaşka bir noktaya getirmiştir. Piyasadaki şirketlerin büyük çoğunluğu, sosyal medyayı marka promosyonları için bir anahtar olarak görmektedir ve bu konuda haklı çıkmaktadır. Sosyal medyada marka yönetimi, bir ürün ya da hizmeti en kısa yoldan milyonlarca insana tanıtmanın en basit ve tabii ki en etkili yoludur. Sosyal medya kullanımı, banner reklamlar ile karşılaştırıldığında hem daha çok etki eder hem de maliyeti daha düşüktür. Bu sebeple online pazarlama konularına giriş yapmak istiyorsanız, sosyal medyada marka yönetimi hakkında birkaç ufak detaydan haberdar olmanız gerekmektedir.

Öncelikle markanızı neden sosyal medyada tanıtmalısınız buna bir bakalım…

Sosyal Medyada Marka Yönetimi Yapmanın En Temel Sebepleri

Kullanıcılar ile İlişki Kurma

Sosyal medyada marka yönetimi demek, aslında müşterileriniz ve tabii ki potansiyel müşterileriniz ile doğrudan temasa geçmek demektir. Instagram ya da Twitter gibi sosyal mecralarda bir sayfa açmanız markanız için hiçbir anlam ifade etmez, fakat bu sayfalarda düzenli olarak paylaşım yaparak müşterileriniz ile etkileşime girebilirsiniz. Bir marka eğer kısa sürede yükselişe geçmeyi hedefliyorsa, müşterileri ile iletişim kurmalıdır. Paylaşım yapmalı ve müşterilerin ilgisini çekmelisiniz, fakat paylaşım yapın denildiği için her önünüze gelen paylaşmamalısınız. Paylaştığınız şeylerin ilginç, ilgi çekici ve en önemlisi de paylaşım değeri olduğundan emin olmalısınız. Böylelikle yapmış olduğunuz paylaşımlar ile beraber kullanıcıların ilgisini kolaylıkla üzerinize doğru çekebilirsiniz. Bu da marka imajınızı yükselttiğiniz anlamına gelmektedir. Yenilikçi ve iyi fikirler ile markalar kısa süre içerisinde kullanıcıların marka ile etkileşime girmesine sebep olur. Bu yöntem ile istediğinize ulaşırsınız ve müşterileriniz kendi istekleri ile sizinle iletişime geçer.

İçeriğinizi Düzenli Olarak Güncellemelisiniz

Sosyal medyada marka yönetiminin en büyük püf noktası kesinlikle güncel içeriklerdir. Bu bir marka değil, bir Influcer için de geçerlidir. Eğer var olan sayfanız her gün yeni ve güncel yani tekrara düşmeyen gönderiler ile süsleniyorsa, kullanıcıların ilgisi ve merakı da o derece artar. Her gün güncel içerik paylaşımı yapmak, her ürün, hizmet ve marka için oldukça büyük önem taşır. Bu konu doğrudan pazarlama trendleri ile ilişkilendirilebilir. Sosyal medya kullanıcıları geçmiş ile asla ilgilenmez ve her zaman güncel olan şeylere merak salar. Bu sebeple eğer tüm ilginin üzerinizde olmasını istiyorsanız, güncelliğinize önem vermelisiniz. Fakat her ne paylaşırsanız paylaşın mantıklı paylaşımlar yapmayı ihmal etmeyin. Çok fazla güncel olayım derken, saçma paylaşımlar yaparak marka imajınızı düşürmemelisiniz.

Daha Fazla Viral Promosyon

Eğer müşterilerinize ya da takipçilerinize cazip bir teklif sunmak istiyorsanız, bunu düz bir yol kullanarak değil de daha viral promosyonlar oluşturarak gerçekleştirmelisiniz. Bu viral yollar ile beraber yapacağınız tekliflerin değerini arttırırsınız. Bu viral promosyon fikrine örnek vermek gerekirse, Groupon gibi bazı sosyal ağ sitelerinin bu yolu izlediğini söyleyebiliriz. Viral promosyonlar ile sosyal medyada kullanıcılarınızı sıklaştırabilir ve imajınızı büyük ölçüde yüceltebilirsiniz.

Görünürlük

Sosyal medyada marka yönetimi yapmak, sizin dijital alemde görünürlüğünüzü ve doğal olarak da hedef kitlenizi arttıracaktır. Aynı zamanda markanızın sunmuş olduğu sayısız niteliği daha geniş kitlelere duyurmanıza fayda sağlayacaktır. Mesela bir kullanıcınız sayfanıza abone olduğunda ya da markanızı beğendiğinde, size ait olan tüm güncellemeler ve etkinliklerden haberdar olacaklardır. Eğer kullanıcı görmüş olduğu güncellemelerden memnunsa ve bu güncellemeler ilgi çekiyorsa, kullanıcı bu bildirimlere daha bir yoğunlaşır ve hatta arkadaşlarına göndererek markanızın yayılmasına sebep olur. Sosyal medyada görünür olarak ne denli yükseleceğinize siz bile inanamayacaksınız.

Cevaplarınızı Hızlı Bir Şekilde Verin

Sosyal medyada marka yönetiminin en büyük stratejisi kesinlikle kullanıcıların soru ve görüşlerine hızlı bir şekilde cevap vermektir. Müşteriniz ya da yalnızca sizi takip eden kişilere hızlı bir şekilde cevap vermek, karşı tarafın kendisini iyi hissetmesine sebep olur ve ayrıca onlarla iletişiminizi koparmamanıza da yardımcı olmaktadır. Bu yol ile müşterilerinize kendilerini önemli ve değerli hissetmelerini sağlamış olursunuz. Müşterilerin gözündeki imajınız ise her geçen gün artar. Müşterilere hızlı cevap vermek, müşteriler ile iletişime geçmek ve onları markanıza sadakat ile bağlamak için en basit ve zahmetsiz yöntemdir. Bu yöntemin başarısı garantidir.

Sosyal Medyada Marka Yönetimi Nasıl Yapılmalıdır?

  1. Sosyal medyada marka yönetimi yapabilmek için öncelikle markanız için en doğru sosyal ağı seçmeniz gerekmektedir. Tabii ki her sosyal uygulamada yer alabilirsiniz, fakat bunlardan en az 1 tanesi sizin önceliğiniz olmalıdır.
  2. Bu kararı vermeden önce hangi alanın markası olduğunuzu bir gözden geçirmelisiniz. Bir restoransanız, Foursquare ya da Yelp ihtiyacını olan yerdir. Eğer B2B şirketiyseniz, Linkedln ya da Slideshare tam size göre!
  3. Öncelikle sosyal medyada içeriklerinize büyük ölçüde dikkat etmelisiniz. Marka kimliğinize yakışan, tutarlı ve uyumlu mesajlar vermeniz gerekmektedir. Bunun yanı sıra sürekli olarak aynı mesajlar vermemeye dikkat ederek, her seferinde daha yeni, güncel ve yaratıcı mesajlar üretmeniz gerekmektedir.
  4. İçeriklerinizi kesinlikle düzenli olarak paylaşmalısınız. Unutmayın ki sosyal medyayı birkaç aylığına değil, ömürlük olarak kullanacaksınız ve o sizin dijital medyadaki kimliğiniz olacaktır. Güncel olmayan bir sayfa, kısa sürede popülerliğini kaybeder ve dijital medyadan da yavaş yavaş silinir. Öncelikle kendi dijital topluluğunuzu yaratabilmek adına her gün düzenli olarak paylaşım yapmayı kendinize ilke haline getirmelisiniz. Bu işlem için bir yayın planı oluşturabilirsiniz.
  5. Sosyal medya sayfanıza gelen her bir yorumu kesinlikle cevaplayın. Mümkünse bunu hızlı bir şekilde gerçekleştirin. Bunu yaptığınız takdirde, karşı tarafı kendinize ve tabii markanıza daha çok bağlamış olursunuz. Bir nevi müşteri sadakati oluşturma da denebilir. Bunun yanı sıra kaliteli içerikler oluşturarak, karşı tarafın beklentisini arttırın ve tabii kaliteli içerikler üretmeyi ihmal etmeyin.
  6. Her zaman aynı gönderi türünden ilerlemek yerine, farklı gönderi türleri deneyimleyerek, hangi gönderi türünün daha fazla talep gördüğünü tespit edin. Sosyal medya biraz da deneme yanıma sistemi ile çalışmaktadır. Siz de markanız için en uygun olanı tespit edebilmek için birkaç içerik denemesi yapabilirsiniz. Zaten karşı taraftan size gelen yorumlar ile neyin doğru neyin yanlış olduğunu kolay bir şekilde görebilirsiniz.
  7. Hedef kitleniz ile doğrudan iletişime geçin. Bu yorumlara cevap vermenin yanı sıra size özelden yazılan mesajlara cevap verme ya da karşılıklı bir paylaşım yapma gibi alanlara da girmektedir. Mümkünse müşterileriniz ile 7/24 iletişimde olun. Unutmayın ki sosyal medya asla uyumayan bir yerdir. Bu durum müşterilerinizin oldukça hoşuna gidecektir. Bundan kesinlikle emin olabilirsiniz.
  8. Sosyal medya hesaplarınızı profesyonel araçlar yardımı ile analiz edin ve neyin size popülerlik kazandırdığını bulun. Bunun yanı sıra nelerin sayfalarınızı kötü etkilediğini kolaylıkla öğrenebilir ve sosyal medyada marka yönetiminizde bu yol ile ilerleyebilirsiniz.

Instagram'da kullanılan popüler hashtagler

Bir önceki yazımızı okumadan geçmeyin: Yeni Başlayanlar İçin Google Analytics Kullanımı