Sosyal Medya Reklamcılığı Nedir?

Sosyal medya reklamcılığı nedir? Bunu anlamak için, önce internetin etkin bir şekilde kullanılmasıyla reklam sektörünün ne kadar radikal bir şekilde etkilendiğinden bahsetmeliyiz. Artık birçok firma, işletme ve marka, sosyal medya üzerinden reklam yaparak, daha çok kişiye ulaşabiliyor. Böylelikle satışlarını arttırabilme avantajına sahip oluyor. Bunun için sosyal medya platformları üzerinden gerçekleştirilen tüm aktivite ve işlemlere sosyal medya reklamcılığı adı veriliyor.

Sosyal Medya Platformları Hangileri?

Günümüzde birçok kişi vaktinin hatırı sayılır bir kısmını sosyal medya olarak bilinen platformlarda geçiriyor. İnsanlar bu şekilde hem sosyalleşmekte hem de farklı birçok şeye erişim sağlamakta. Bu platformların arasında öne çıkanlar ise Facebook, Twitter, Instagram gibi en popüler uygulamalar.

Sosyal Medya Reklamcılığı Neden Önemli?

Sosyal medya reklamcılığı yeni olarak tanımlayabileceğimiz bir kavram. Artık müşteri profili değişmeye başladı. Birçok insan klasik bir biçimde alışveriş yapmak yerine, online platformlar üzerinden bu işlemi yerine getiriyor. Çok sayıda firma bunun farkında olduğundan, bu büyük kitleye erişim sağlayabilmek için sosyal medya üzerinden reklamlar veriyorlar. Oldukça büyük bir pasta olarak dikkat çeken bu kitle, böylelikle satın almaya yönlendiriliyor. Bunu yapabilmek adına belli şeylere dikkat etmek ve sosyal medyayı çok aktif bir biçimde kullanmak en temel kural.

Kampanya Nasıl Olmalı?

Sosyal medya reklamcılığı için ilk olarak kampanyanın oluşturulması lazım. Ana bileşenlerden birisi olan bu parametreye göre, ana hattın belirlenmesi şart. Böylelikle diğer temel ayrıntıları da netleşmiş olacak. Kampanyanın adının koyulması lazım. Dikkat çekici, akılda kalıcı bir isim her daim büyük avantaj sağlayacak. Bunun yanı sıra ortaya çıkan fikirler ve diğer tüm detayların değerlendirilmesi, temel kuralların arasında bulunuyor.

Kampanyanın Amacına Karar Verin?

Sosyal medya reklamcılığı yaparken amacın net bir şekilde belirtilmesi bir diğer dikkat çekici husus. Bunlar şöyledir;

  • Tanıtım yapmak ve markanın bilinirliğini sağlamak ilk hedeflerden birisidir. Bu durum özellikle faaliyetlerini yeni başlatmış olan şirketler için geçerlidir.
  • Mağazaların ziyaret edilebilmesini sağlamak iki farklı şekilde olur. Bunlardan birisi sanal mağaza iken diğeri ise reel olanıdır. Yapılacak olan medya reklamcılık faaliyetlerinin buna hizmet etmesi gerekir. Yani insanlar; etkili bir tanıtım sayesinde satın almaya yönlendirilmelidir.
  • Site trafiğini arttırmak bir diğer temel hedef olarak dikkat çeker. Artık işletmelerin tümü, online web sayfaları üzerinden satışlarını yapıyor ve e-ticaret formatında faaliyetlerini devam ettiriyor. Bir satış sitesinde trafik ne kadar yoğun olursa, onun tanıtımı ve aynı zamanda Google aramalarında üst sıralara çıkması daha basit bir hale gelir.
  • Sosyal medya reklamcılığı aynı zamanda bir ürünün satışını arttırmaya yönelik olarak da yapılır. Böylelikle tanıtım faaliyetleri tek ya da birden çok malın öne çıkarılması hedefine dayanır.
  • Sosyal medya takibinin arttırılması da bu sürecin getirileri içinde dikkat çeker.

Kampanya Reklamları Nasıl Olmalı?

Sosyal medya reklamcılığı çerçevesinde kampanyanın nasıl içerikler içermesi gerektiği oldukça önemlidir. Bu noktada şunlar öne çıkar;

  • Mesajlaşma, metin olarak bilinir. Etkili bir anlatım, sosyal medya kullanıcısını size çekecektir.
  • Bunun yanı sıra görsellerin unutulmaması lazım. Birden çok opsiyon vardır. Bir resim, bir video ya da çok dikkat çekici bir gif, reklam kampanyasının başarılı olmasını sağlar.
  • Tüm bunları yaparken hedef kitleyi bilmek ve onları çok yakından tanımak gerekir.
  • Onların nelerden hoşlandığı, nelere yöneldiği mühimdir.
  • Platform yönergeleri de bu anlamda hiçbir zaman unutulmaz. Çünkü her platform yukarıda saymış olduğumuz içerikler için uygun olmayabilir. Bir kısmında görsellerin tercih edilmesi, bazılarında ise metine yer verilmesi daha iyi bir sonuç alınmasını sağlar.

Hedef Kitleye Karar Verin

Her firma, satış öncesinde kendisine bir hedef kitle belirler. Bunların özelliklerini bilmek gerekir. Özellikle sosyal medya hesapları üzerinden analiz bölümünün incelenmesi, bu konuda sizlere çok farklı ve gerçekçi fikirler verecektir. Hatta bu noktada daha net bilgilere ulaşabilmek adına test kampanyalarının düzenlenmesi oldukça mantıklı bir hareket olacaktır. Sosyal medya platformlarının bir kısmı, reklam yapacak olan firmaya kaç kişiye ulaşabileceğini açık bir biçimde gösterir. Bunu dikkate alarak hareket edin.

Sosyal Medya Platformu Seçimi

Sosyal medya reklamcılığı yapılırken seçilecek olan platform; hem hedef kitle hem de reklam yöntemi açısından mühimdir. Örneğin Facebook, artık ülkemizde orta yaş ve üstü tarafından tercih ediliyor. Instagram ve Twitter ise bunun tam tersi olarak genç kuşağın kullanmış olduğu bir sosyal medya platformu. Ayrıca her platformun kendisi içinde farklı özellikleri var. Bir kısmında görseller işe yararken, bazılarında ise metin üzerinden reklam yapmak gerekir. Bunların tümünün göz önünde bulundurulmasının ardından süreci başlatın.

Kampanya Bütçesi Nasıl Oluşturulur?

Sosyal medya reklamcılığı yapılırken, kampanyanın bütçesini şu şekilde oluşturun;

  • Hem ücretlerin hem de giderlerin ne kadar olacağına karar verin. Bunu yaparken kullanılacak materyaller, harcanacak para, çalışılacak ajans gibi en temel parametreleri göz önünde bulundurun ve bu sayede ortaya bir rakamın çıkmasını sağlayın.
  • Reklam bütçesi ise bunun haricinde kalan, ana harcamayı ifade eden meblağ demektir.

Burada dikkat edilecek olan temel nokta ise sosyal medya reklamcılığı konusunda artık uzman hale gelmiş, daha önce yaptığı işlerle başarılı sağlamış, yani referansı çok sağlam olan isimlerden yana tercihten bulunmaktır.

Sosyal Medya Reklamcılığı Uygulamaları Nelerdir?

Sosyal medya reklamcılığı şu uygulamalardan oluşur;

  • Tasarım büyük bir öneme sahiptir. Yani hedef kitleye yönelik olarak kullanılacak içeriğin çok büyük dikkat çekmesi gerekiyor. Özellikle yeni kuşak bu platformları kullanırken, reklamları genellikle birkaç saniye içinde geçer. Bu yüzden çok kısıtlı bir zamanınızın olduğunu unutmadan, ona göre tanıtımı yapın.
  • Reklam sayısının çok fazla olması bir diğer uygulamadır. Tek reklam bazılarının gözünden kaçabilir. İşte bu yüzden aynı amaca hizmet eden ancak birden çok içeriğe sahip tanıtımların gerçekleştirilmesi mantıklıdır.
  • Sosyal medya reklamcılığı yapılırken içeriğin organik olması gerektiği de unutulmamalıdır. Bu sizi, diğerlerinden her daim ayırır.

Sosyal Medya Reklamcılığının Sağladığı Avantajlar Nelerdir?

Sosyal medya reklamcılığı avantajları şöyledir;

  • Bu tanıtım kampanyası sayesinde her daim gelişmiş olarak tanımlanmış bir izleme mekanizmasına sahip olursunuz. Yani reklamın kaç kere gösterildiği, kaç defa tıklandığı ve bunun sonrasında size dönüşümünün ne olduğunu görebilirsiniz.
  • Klasik reklamlarda sonucu kontrol etmek çok kolay değildir. Çünkü üstünde kontrol sağlamanız zor bir hal alır. Fakat sosyal medya üzerinden gerçekleştirilen tanıtımlarda bunun tam tersi bir durum söz konusudur. Yayınlama, reklam öğesi, hedefleme ve bütçe görülebilir. Kriz anlarında müdahale etmek daha basittir.
  • Dönüşüm oranları tüm firmalar için büyük bir öneme sahiptir. Bunun arttırılması için en ideal olan uygulama kesinlikle sosyal medya reklamcılığı olarak dikkat çeker.
  • Müşterilerin seçimi yine bu uygulama sayesinde mümkündür. Özellikle kalifiye olarak bilinen kitleye erişim için reklamların ilgili platform üzerinden yapılması mühimdir.

Sosyal medya reklamcılığı tüm bu ilkeleriyle, doğru bir biçimde yapıldığı zaman her daim büyük avantaj sağlar.

 

Bir önceki yazımıza https://smartpro.com.tr/excel-hakkinda-bilmeniz-gereken-10-sey/ linki üzerinden ulaşabilirsiniz.

 

Sosyal Medya Reklamcılığı Nedir?