Sosyal Medya Görsel Boyutları 2019

Sosyal medyada ilgi çekici görüntüler oluşturmak için tüm harika araçlara sahipsiniz. Beynin görseller hakkında neyi sevdiğini ve diğer insanları etkilemek için güzel bir şey inşa etmeyi biliyorsunuz. Kısacası harika bir şeyler yapmaya hazırsınız! Burada önemli bir problematikle karşılaşabilirsiniz: Kullanacağınız görsel haber Akışına, zaman çizelgesine veya akışına uyması için tam olarak nasıl görünmelidir? İşte güncel sosyal medya görsel boyutları

Sosyal medya için harika görüntüler yaratırken göz önünde bulundurulacak çok şey var. Her ne kadar içerik tüm parametreler arasında en önemlisi olsa da, yine de boyut ve şekil – yükseklik, genişlik ve yönelim – bir görüntünün sosyal medya akışında nasıl görüneceğini önemli biçimde etkileyen unsurlardır. Bu oranlamaları düzgün yapabilmeniz için sosyal medya görsel boyutları listesini bu yazımızda sizinle paylaşacağız.

Görsel Boyutu Ayarlamak

Örneğin, bir tweet için doğru resim boyutunu alamadınız ve resmin bir kısmı mobil yayında kırpıldı. Neyse ki, hedef kitlenizin zaman çizelgelerinde tutarlı bir şekilde harika görünen ideal görüntüler oluşturmanın bazı yolları. İşte tüm yolları bu yazıda bulabilirsiniz.

Resim boyutları, ele alınacak çok büyük bir konudur. Kapak fotoğrafları, profil resimleri, Facebook reklamları ve Twitter kartları için ideal resim boyutları vardır. Bu yazıda, özellikle görüntü ekleri veya bağlantılar olarak güncellemelerinizle paylaştığınız sosyal medya görüntülerine dair detaylı bilgilere ulaşacaksınız.

Öncelikle aklınızda bulundurmanız gereken bir nokta var: Facebook ve Twitter gibi büyük sosyal medya kanallarının çoğu, profil resminizin ve kapak fotoğrafınızın nasıl göründüğü üzerinde size ek bir kontrol sağlıyor. Bu resimleri yeniden boyutlandırmak ve piksellerini mükemmel hale getirene kadar ölçeklendirmek için gerçekten harika araçlar elde edersiniz.

Sosyal Medya Görsel Boyutları

  1. Facebook Görsel Boyutları

Görüntüleri paylaşma: 1.200 x 628 piksel

Bir görüntüyle bağlantıları paylaşma: 1.200 x 628 piksel

Manzara, portre veya kare görüntüler paylaşıyor olsanız da, Facebook onu 500 piksel genişliğinde yeniden boyutlandırır ve yüksekliği buna göre ölçeklendirir.

Buradaki en iyi haber: Facebook’ta resim paylaşırken resim boyutunuz hakkında endişelenmenize gerek yok! Neredeyse tüm görüntüler kitlenizin Haber Bülteni’nde harika görünecek. (“Neredeyse”, çünkü Facebook hala 9: 16 ile 16: 9 arasında bir en-boy oranı gerektiriyor.

Her şeyi basit tutmak için 1.200 piksel genişliğinde ve 628 piksel yüksekliğinde görüntüler oluşturmanız tavsiye edilir. Bu, daha sonra okuyacağınız gibi bağlantı ön izlemesindeki görüntüler için ideal boyuttur. Elbette, dikey bir görüntüyü paylaşmak istiyorsanız, bu da harika!

Bir görüntüyle bağlantıları paylaşma – 1.200 x 628 piksel

Facebook bağlantısını paylaştığınızda, Facebook bağlantı ön izlemesinde bir resim gösterir. Facebook, bağlantı için Açık Grafik etiketlerine, özellikle de Haber Kaynağında paylaşırken Facebook’un kullanması gereken resmi belirten og: image etiketine bakar.

Og: image etiketini manuel olarak web sitenizin her sayfasındaki <head> bölümüne ekleyebilir veya kodu ve uygulamayı sizin için kullanan WordPress için Yoast SEO gibi bir eklentiyi deneyebilirsiniz. Etki alanınızı Facebook ile doğruladıysanız, web sitenizdeki bağlantıların resmini ve başlığını ve açıklamasını Buffer ile web sitenizin koduna dokunmadan da özelleştirebilirsiniz.)

İdeal boyutlar 1.200 piksel genişliğinde ve 628 piksel yüksekliğindedir. Facebook, görüntü ön izlemesini 500 piksel genişliğinde ve 261 piksel yüksekliğinde (1.91: 1 en boy oranı) kırpacak ve yeniden boyutlandıracak. Facebook görüntüyü aşağıdan yukarıya doğru kırpıyor gibi görünüyorsa, ideal boyuta ulaşamıyorsanız, önemli detayları görüntünün üstünde tutmaya çalışın.

Bir carousel için, her görüntü 300 x 300 piksel kareye sığacak şekilde kırpılır.

  1. İnstagram Görsel Boyutları

Kare görüntüleri paylaşma: 1080 x 1080 piksel

Yatay görüntüleri paylaşma: 1080 x 566 piksel

Instagram görüntüleri için anahtar, tüm Instagram gönderilerinin aynı genişliğe sahip olması (yani telefon ekranınızın boyutunda) genişliğidir. İdeal genişlik 1.080 pikseldir. Resminiz 320 piksel genişliğinden azsa, Instagram onu ​​büyütür ve pikselli görünebilir.

Resminizin yüksekliği 5680 ile 1.350 piksel arasında ve 1.080 piksel genişliğinde (veya en boy oranı 1.91: 1 ile 4: 5 arasında) olduğu sürece, Instagram resminizi olduğu gibi tutacaktır.

Aksi halde, resminiz Instagram’ın desteklediği en boy oranına sığacak şekilde kırpılır. Bu gibi durumlarda, Instagram’da yayınlanırken görüntünün hangi kısımlarının kırpılmasını istediğinize karar verebilirsiniz.

Hikayeleri Paylaşma: 1080 x 1920 piksel

Instagram Stories telefonun tam ekranını kapladığından, ideal boyut 1.080 piksel genişliğinde ve 1.920 piksel yüksekliğinde (9:16 en boy oranı).

Instagram Hikayelerinizi tasarlarken, görüntünün üst ve alt kısmının 250 pikselini, profil fotoğrafınızın ve Instagram düğmelerinizin olduğu gibi metin ve logolardan uzak tutmayı unutmayın.

  1. Twitter Görsel Boyutları

Tek bir görüntüyü paylaşma: 1.200 x 675 piksel

Birden çok görüntüyü paylaşma: 1.200 x 675 piksel

Bir görüntüyle bağlantıları paylaşma: 800 x 418 piksel

Tek bir görüntüyü paylaşma (veya GIF): 1.200 x 675 piksel

Bir resmi Twitter’da paylaşırken, mobil özellikleri takip etmek, masaüstü özelliklerinden daha iyidir. Bunun nedeni, mobil özelliklerin hem mobil hem de masaüstünde çalışacağı ve masaüstü özelliklerinin kırpılmasına neden olabileceğidir.

İdeal boyut, 1200 piksel genişliğinde 675 piksel yüksekliğindedir (veya en boy oranı 16: 9). Minimum boyut 600 piksel genişliğinde 335 piksel yüksekliğindedir, ancak izleyicileriniz görüntüyü genişletmek için tıkladığında daha büyük görüntüler daha iyi görünecektir.

Birden çok görüntüyü paylaşma: 1.200 x 675 piksel

İdeal boyut, 1200 piksel genişliğinde ve 675 piksel yüksekliğindedir.

Bununla birlikte Twitter, tweet’inizde kaç tane olduğuna ve cep telefonunda ve masaüstünde farklı görüntülere bağlı olarak görüntüleri biraz kırpacaktır. Neyse ki, Twitter’ın yeni makine öğrenme özelliği ile resimlerinizin en iyi kısmını göstermesi gerekiyor.

  1. Twitter Bağlantı Paylaşma Boyutları

Bir görüntüyle bağlantıları paylaşma: 800 x 418 piksel

Twitter’ın bağlantı önizlemesi (web sitesi görüntü kartı olarak da bilinir) için ideal boyut 800 piksel genişliğinde ve 418 piksel yüksekliğindedir.

Uygun Twitter Kartları kodunu içeren bir siteden bir URL paylaştığınızda, kartta bir başlık, açıklama (masaüstünde), bağlantı ve fotoğraf gösterilir. Tüm bu bilgiler HTML etiketleri aracılığıyla, çoğu zaman Facebook tarafından bağlantıları göstermek için kullanılanlarla aynı şekilde çekilir. (Bunun için Yoast SEO WordPress eklentisini de kullanabilirsiniz.)

Resimlerinizin Twitter Kartları ile nasıl görünebileceğini merak ediyorsanız, hızlı bir önizleme almak için bağlantınızı Twitter’ın ücretsiz kart doğrulayıcısına girebilirsiniz.

En çok kullanılan arama motorlarını merak ediyorsanız En Çok Kullanılan Arama Motorları yazımıza bakmayı unutmayın.

Instagram'da kullanılan popüler hashtagler