Search Console

Search Console (eski adıyla Google Webmaster Tools), Google’ın sitelerini nasıl görüntülediğini izlemek ve organik varlığını optimize etmek için web sitesi olan herkes için ücretsiz sunulan bir platformdur. Bu, domainlerinizi, mobil site performansını, zengin arama sonuçlarını ve en yüksek trafik sorgularını ve sayfalarını görüntülemeyi içeren bir hizmettir.

Google’a göre, bir işletme sahibi, SEO uzmanı, pazarlamacı, site yöneticisi, web geliştiricisi veya uygulama oluşturucusu olun ya da olmayın Search Console kullanışlı bir araçtır.

 

Web sitenizi Google Arama Konsoluna nasıl eklersiniz?

Öncelikle Google hesabınıza giriş yapmalısınız. İşlemi bir işletme web sitesi için yapıyorsanız işletme (kişisel değil) hesabınızı kullandığınızdan emin olmalısınız. Google Web Yöneticisi Araçları’na gidip “Bir özellik ekle” yi tıklayın. Açılan menüden “Web Sitesi” ni seçin ve sitenizin URL’sini girin. Tarayıcı çubuğunda görünen tam URL’yi kullanmalısınız. “Devam Et” i tıklayın ve web sitesinin size ait olduğunuzu doğrulamanın bir yolunu seçin (HTML dosyası yükleme, etki alanı adı sağlayıcısı, HTML etiketi, GA izleme kodu veya GTM konteyner kod parçacığı). Siteniz hem http: // hem de https: // destekliyorsa, her ikisini de ayrı siteler olarak ekleyin. Her iki alanı da eklemelisiniz. Google, web sitesi verilerinizi, Search Console’a eklediğiniz anda, site sahibi olduğunuzu doğrulamanızı beklemeden izlemeye başlar.

Google Search Console kullanıcıları, sahipleri ve izinleri

İki adet Search Console rolü vardır. Site Sahibi ve Kullanıcı. Site Sahibi, Google Search Console‘daki siteler üzerinde tam kontrole sahiptir. Diğer kullanıcıları ekleyebilir ve kaldırabilir, ayarları değiştirebilir, tüm verileri görebilir ve her araca erişebilirler. Yetkilendirilmiş site sahipleri, başka site sahiplerini ekleyebilirler. Kullanıcılar tüm verileri görebilir ve bazı işlemleri yapabilirler. Ancak yeni kullanıcıları ekleyemezler. Tam kullanıcılar çoğu veriyi görebilir ve bazı işlemleri yapabilirler. Kısıtlı kullanıcılar ise yalnızca verilerin büyük bölümünü görebilirler. Site sahipleri kullanıcılara hangi izinleri vermeleri gerektiğini dikkatlice düşünmelidirler. Zira herkese tam sahiplik vermek felakete neden olabilir. Çünkü birisinin yanlışlıkla önemli bir ayarı değiştirmesini istemezsiniz. Bu yüzden, ekip üyelerinize ihtiyaç duydukları kadar yetki verin ve gerektiğinden fazla yetki vermemeye özen gösterin.

Aslında üçüncü bir rol de mevcuttur: bir ortak. Bir Google Analytics özelliğini bir Search Console hesabıyla ilişkilendirebilirsiniz. Bu Search Console verilerini Google Analytics raporlarında görmenize olanak sağlar. Google Analytics raporlarına Search Console ‘un iki bölümünde de erişebilirsiniz. Bir Google Analytics özelliği yalnızca bir Search Console sitesiyle ilişkilendirilebilir.

Search Console’da Filtreleme

Search Console, verilerinizi görüntülemek ve filtrelemek için birkaç yol sunar. Bu filtreler inanılmaz derecede kullanışlıdır, ancak bazen kafa karıştırıcı da olabilir.

Üç arama türü mevcuttur: web, resim ve video. En çok hangi türde ziyaret alıyorsanız, filtreyi buna göre ayarlamanız gerekmektedir.

İki tür trafiği karşılaştırma imkânı da mevcuttur. “Karşılaştır” sekmesini tıklayıp ilgilendiğiniz iki kategoriyi seçerek “Uygula” ya basmanız yeterlidir.

Search Console Ne Amaçla Kullanılır?

Search Console aşağıdaki amaçlarla kullanılmaktadır:

  • En yüksek trafiğe sahip sayfalarınızı tanımlamak
  • En yüksek Tıklanma Oranı sorgularınızı belirlemek
  • Ortalama Tıklanma Oranınızı bulmak
  • Tıklanma Oranınızı zaman içinde izlemek
  • İzlenimlerinizi zaman içinde takip etmek
  • Zaman içindeki ortalama pozisyonunuzu izlemek
  • Sıralama artışlarını ve düşüşlerini belirlemek
  • En yüksek trafikli sorguları tanımlamak
  • Sitenizin masaüstü, mobil ve tablet arasındaki arama performansını karşılaştırmak
  • Sitenizin arama performansını farklı ülkeler bazında karşılaştırmak
  • Sayfalarınızın kaç tanesinin dizinlendiğini öğrenmek
  • Hangi sayfaların dizine alınmadığını ve neden gösterilmediğini öğrenmek
  • Toplam dizine alınmış sayfa sayısını ve dizin oluşturma hatalarını izlemek
  • Mobil kullanılabilirlik sorunlarını belirlemek
  • Sitenizde toplam kaç link olduğunu öğrenmek
  • Hangi URL’lerin en linke sahip olduğunu belirlemek
  • Size en fazla link veren siteleri belirlemek
  • Dış bağlantılar için en popüler bağlantı metnini tanımlamak
  • Hangi sayfaların en çok iç bağlantıya sahip olduğunu belirlemek
  • Sitenizin toplam kaç tane iç bağlantıya sahip olduğunu öğrenmek
  • Hızlandırılmış Mobil Sayfaları hatalarını bulmak ve düzeltmek
  • Google’ın bir URL’yi nasıl görüntülediğini görmek
  • Search Console’un eski sürümüne gitmek.

Bir önceki yazımıza https://smartpro.com.tr/facebook-business-manager/ linki üzerinden ulaşabilirsiniz.