Remarketing

Teknolojinin gelişmesiyle reklam ve pazarlama gibi alanlar da yeni boyutlar kazanıyor. Özellikle internet kullanımının artmasıyla birlikte sanal reklamlar ve pazarlama araçları git gide popülerlik kazanıyor. Artık insanların birçoğu satın alma işlemleri için internet platformlarını kullanıyor. Bu açıdan internet ortamında pazarlama yani remarketing kavramının ağırlık kazanması da beklenen bir gelişme.

Remarketing Ne Anlama Geliyor?

Türkçe’ye “yeniden pazarlama” olarak çevirebileceğimiz remarketing, önceki bir tarihte internet sitenize ya da geliştirdiğiniz telefon uygulamasına giren, bunlarla etkileşim sağlayan ya da abonelik gibi bağlar geliştiren kullanıcılarla yeniden bağlantı kurmanızı sağlayan bir yoldur. 

Remarketing, web sitenize yada mobil uygulamanıza trafiği artırmak için kullanabileceğiniz etkili metottur. Hedefli reklamları, web sitenizi daha önce ziyaret etmiş tanımlanmış bir izleyici kitlesinin önüne, internet üzerinde başka bir yere göz atarken konumlandırmanıza olanak tanır.

Remarketing Nerede Yapılır?

Remarketing konusunda en çok öne çıkan alan ise, internetin hemen hemen her köşesinde olduğu gibi Google firmasıdır. Remarketing reklamlarınız, Google Görüntülü Reklam Ağı’ndan reklam kabul eden herhangi bir web sitesinde gösterilebilir. Böylece hem markanızın tanınırlığını pekiştirir hem de yeni satın alma işlemleri için olanak sağlarsınız.

Ayrıca satış sürecinin uzun, kapsamlı ve rekabetçi olduğu bir dünyada ideal bir reklam metodudur. Doğru dizayn edildiğinde, satış dönüşümlerini iyileştirmek ve marka profilinizi yükseltmek için güçlü bir araç haline gelir. Google’ın sunduğu altyapı ile sayısız web sitesi ve mobil uygulamada pazarlama operasyonlarınızı gerçekleştirirsiniz. 

Hedef Odaklı Pazarlama

Reklamlara tonlarca para vermek her zaman başarılı sonuçlar getirmez. Önemli olan hedef kitlenizi iyi tanımanızdır. Bu kitleyi gördükten sonra yapmanız gereken, onların ihtiyaçlarını ve beklentilerini tespit etmektir. Bu ihtiyaç ve beklentilere göre piyasaya sürülen ve reklamı yapılan ürünlerin satın alınma ihtimali daha yüksek olacaktır.

Remarketing, daha önce firmanızla bir şekilde iletişim kurmuş kullanıcıları hedefler. Yani bu kişiler zaten potansiyel satın alıcılardır. Onların satın alma işlemlerini yapmaları için size düşen ise doğru zamanda doğru yerde pazarlamayı gerçekleştirmek olacaktır. Söz konusu kavram tam da bu noktada devreye girer.

Avantajları

Remarketing operasyonları ile satış oranlarınızı hızlı bir şekilde artırabilir, hedef kitlenizi büyütebilir, markanızın bilinirliğini ve görünürlüğünü artırabilirsiniz.

  • Hızlı Erişim: Diğer internet pazarlama metotlarına göre daha hızlı biçimde hedef kitlenize ulaşabilirsiniz. Hedef kitlenizdeki internet kullanıcısı herhangi bir sitede video izlerken, bir blog okurken ya da bir satın alma işlemi gerçekleştirirken sizin reklamlarınıza rastlar.
  • Satın Alma Oranı: Remarketing operasyonu internet kullanıcılarının satın alma ihtimallerinin yüksek olduğu durumlara özel tasarlanır. Yani kullanıcının internet üzerinden bir şey almaya hazır olduğu bir pozisyonda remarketing işler. Böylece satın alma oranı ve karınız artar.
  • Marka Görünürlüğü: Markanızın internetin farklı alanlarında görünürlüğünü ve bilinirliğini artırırsınız. Bu şekilde, o sırada satın alma gerçekleşmese bile daha sonraki dönemde yapılabilecek satın almalar için kapı aralanır. Çünkü internet kullanıcısı artık markanızdan haberdar hale gelmiştir.
  • Odak Belirleme: Yalnızca belli durumlar için özel olarak geliştirilen reklamlar oluşturabilirsiniz. Özel pazarlama listeleri ile odağınızı belirler ve bu odağa yönelik pazarlama çalışmaları yapabilirsiniz. 
  • Yüksek Erişim: Google’ın sunduğu altyapı ile milyonlarca web sitesine ve mobil uygulamalara erişerek pazarlamanızı bu platformlarda yapabilirsiniz. Bir şehirde tüm bilboardları kiralamaktan daha etkili bir yöntem olacaktır!

Remarketing Çeşitleri

Remarketing işlemleri diğer pazarlama çeşitlerine göre kıyaslanamayacak kadar yüksek bir düzeyde hedef esnekliğine sahiptir. Hedeflemenizi istediğiniz konudaki sitelerde gösterilmek üzere filtreleyebilir, istediğiniz özelliklere sahip siteleri ise operasyonunuzun dışında tutabilirsiniz.  

Google reklamları ile farklı şekillerde remarketing işlemleri gerçekleştirebilirsiniz:

  • Standart remarketing: Google Görüntülü Reklam Ağı’ndaki sitelere ve uygulamalara göre geçmiş ziyaretçilerinize reklam gösterimi yaparsınız.
  • Dinamik remarketing: Sitenizde görüntüledikleri tüm ürün veya hizmetlerin reklamlarını, eski ziyaretçilerine gösterebilmenizi sağlayan bir Google Ads özelliğidir.
  • Mobile uygulamalar için: Bir kullanıcı mobil uygulamanızı veya mobil web sitenizi kullandıysa, Google Ads, diğer mobil uygulamaları kullanırken veya diğer mobil web sitelerindeyken ona reklam göstermenize izin verir.
  • Arama reklamları için remarketing listesi: Bu Google Reklamları özelliği ayrıca RLSA olarak da bilinir. Arama Ağı’nda bulunan, geçmişteki ziyaretçileri hedeflemenizi sağlar. Bu geçmiş ziyaretçilerin arama reklamlarını Google’da ve Google’ın Arama ortağı sitelerinde arama yaparken hedefleyebilir ve özelleştirebilirsiniz.

Bir önceki yazımıza https://smartpro.com.tr/bilgisayar-programlama/ linki üzerinden ulaşabilirsiniz.

Remarketing