Dijital alemde kendimizi en iyi göstermenin yolu ‘Ppc nedir?’ sorusunu net olarak bilmekle başlar. Çünkü bu terim belki de öğrendikten sonra ekmek tekneniz olacak. Belki de zaten biliyorsunuz. Dijital pazarlama stratejilerinde kullanılan ve sektörde var olan markaların bildiği Ppc, ‘Pay Per Click’ yani ‘tıklama başına maliyet’ anlamına gelmektedir. Dijital alanda dönen tüm reklam kampanyalarında oldukça büyük bir öneme sahiptir.

Daha ayrıntılı anlatmak gerekirse PPC, reklam veren markaların çeşitli mecralarda yayımladıkları reklamların tıklanması sonucu maliyetlendirildiği bir online reklam modelidir. Bu reklamcılığın temelinde tıklanma başı maliyet yatmaktadır. Bu reklam modeli Google reklam modeli değildir. Sosyal medya platformunda verilen reklamlar modellerini olarak değerlendirilebilir. PPC reklamın içerisinde, CPC (tıklama başına ödeme), CPM (cost per mille), CPA (cost per action) modelleri bulunmaktadır. Bu modelin içinde ödemeli reklamcılık sistemi bulunmaktadır.

PPC Nedir?

Burada 3 temek reklamcılık biçimi bulunmaktadır. Bunlar, reklam verenler, reklam yayın ağı ve aracılardan oluşmaktadır. Reklam vermek isteyen markalar, talep ettiği platformda belirli hedeflemeler yaparak yayıncılara (google,facebook) ödeme yapmaktadır. Fiyatlandırmaya göre teklif stratejileri bulunmaktadır. Bunlar;

  • CPC ( Cost Per Click- Tıklama Başına Ödeme)

Reklam gösterimlerinden maliyet alınmadığı ancak her tıklamada maliyetlenlendirilen reklam çeşididir. Özellikle Google arama ağında bulunun reklamcılık alanlarında kullanılan ödeme şeklidir. Maliyet sadece reklamı gören ve tıklayan kullanıcılar doğrultusunda oluşmaktadır. PPC reklamları arasında en önemli ve en avantajlı modellerden biridir.

  • CPM (Cost Per Mile- Gösterim Başına Ödeme)

Buradaki maliyetlendirme biçimi, tıklanmadan çok reklamların gösterilmesi sonucu oluşmaktadır. İnternet reklamcılığında PPC içerisindeki en eski reklam modelinden biridir. Reklam verenler her 1000 gösterim için ödemek istediği tutarı belirleyerek fiyatlandırmayı oluşturmaktadır. Örneğin, her gösterim başına 2 tl bütçe ayırdıysanız, 10000 gösterime karşı 20 tl maliyet ödemektesiniz. CPM, reklam vermek isteyen markalar veya şirketlere tıklanma garantisi vermemektedir.  Reklamın gösterilmesi, maliyetin gerçekleşmesi için yeterli olmaktadır. Performans odaklı yönetimler için bu model önerilmemektedir.

  • CPA ( Cost Per Action- Aksiyon Başına Ödeme)

Reklam verenlerin belirlediği aksiyonlar karşısında yayıncılara gerçekleştirilen ödeme çeşididir. Bu aksiyon, satış ve lead generation olabilir. Reklam verme hedeflerine göre değişiklik gösteren teklifler, yalnızca belirlenen hedefler doğrultusunda ödeme yapılmaktadır.

PPC (Pay- Per- Click) Kullanmanın Avantajları Nelerdir?

  • PPC diğer reklam çeşitlerine göre daha hızlı aksiyon aldıran ve sonuç oluşturan online pazarlama kanallarına göre markayı bir tık daha öne taşımaktadır.
  • Sadece tıklama başına ödeme yapma imkanı sağlamaktadır.
  • Hızlı sonuç alma olanağı sağlamaktadır. Hızlı aksiyon ve verimli sonuç sağlayan PPC’nin en büyük avantajlarından biridir. Bir ürün ile ilgili arama yapan kullanıcıya ulaşmak için iki seçenek bulunmaktadır. Organik arama sonuçlarında web site sıralaması ve hedef anahtar kelimeler belirlemektir. Organik arama sonuçların ile daha uzun süreli çalışma gerektirirken, reklam vererek daha hızlı işlem yapılmasını sağlamaktadır.
  • Belirli bir pazarlama bütçesine sadık kalarak belirlenen kanallardan trafik elde edilmektedir. PPC ile günlük veya aylık bütçe ayrımları yapılarak başlanabilir.
  • PPC reklamlarında, reklamların gösterileceği bölge, gösterileceği cihazlar ve ne zaman gösterilmesi gerektiğine karar verebilirsiniz.
  • Kullanılan platforma göre farklı hedef kitle seçme imkanı sunmaktadır.
  • Kimi zaman planlana reklam stratejileri olumlu sonuç vermeyebilir. Özellikle offline olarak tarafta düzenlene planlar, kimi zaman hayata geçirildiğinde cevap vermemektedir. PPC ile daha ölçülebilir ve hızlı düzenlenebilir strateji ve hedef kitle planlamaları ile kötü performans düzenlene reklamlara anlık müdahale etme fırsatı sunmaktadır.

PPC Nedir? : Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar

  • PPC reklamlarını etkileyen birçok faktör bulunmaktadır. Belirlenen hedef kitle, gösterilen reklam biçimi hatta kullanıcıların yönlendirildiği açılış sayfaları dahi reklamların başarısını etkilemektedir. Bu açıdan doğru olarak kullanılmalı ve gerekirse uzman bir kadrodan destek alınmalıdır.
  • PPC reklamları dışında birçok reklam çeşidi bulunmaktadır. İnternetteki varlığın temeli PPC olarak düşünülmemelidir. Tıklama başına maliyet bu reklam çeşidinde bütçeniz kısıtlandığı durumda veya reklamların durması ile işlerinizin durmasına sebep olacağından, stratejik olarak sağlam temeller atılarak yola koyulmalıdır.

PPC Nedir? Kullanılması Gereken PPC Kanalları

  • Google Ads
  • Arama ağı reklamları
  • Görüntülü reklam ağı
  • Alışveriş reklamları
  • Yeniden pazarlama kampanyaları
  • Facebook PPC reklamları
  • Instagram PPC reklamları
  • Linkedin PPC reklamları

PPC Nedir?