Mobil Oyun Geliştirme

Microsoft Yetkili Eğitim ve Sınav Merkezi SmartPro Bilgisayar Akademisi "Mobil Oyun Geliştirme" kayıtları başladı!

Aşağıdaki formu doldurun, eğitim danışmanlarımız tüm sorularınızın yanıtları ve ücretsiz kariyer koçluğu için sizinle en kısa sürede irtibata geçsinler.


Mobil Oyun Geliştirme




Unity ile Mobil Oyun Geliştirme Eğitimi

SmartPro Bilgisayar Akademisi, bir yeniliğe daha imza atarak Unity ile Mobil Oyun Geliştirme eğitimlerine başlıyor. Eğitimin amacı, kendi başına oyun projeleri üretmek, oyun tasarımı ve yazılımının bütün aşamalarına hakim olmak ve sonuca yönelik iş yapan nitelikli oyun geliştiricisi olarak uluslararası arenada da iş yapabilmek isteyen geliştiriciler yetiştirmek.
Oyun endüstrisi, günümüzde devasa bir sanayi oluşturduğundan, katılımcılarımıza garanti iş imkanları sunabileceğimiz bir kursu başlattığımız için heyecanlıyız.

 

Eğitim İçeriği


Unity ile Mobil Oyun Geliştirme Eğitimi: Giriş

***Mobil Oyun Projesine Genel Bakış

***Unity Oyun Projesini oluşturma

***Unity Oyun Motoru arabirimini keşfetme, inceleme

***Sahne ve gezinmeyi özelleştirme

***Oyun model ve materyallerini Unity’e aktarma

***Nesne Dönüşümleri

***Oyun Haritasını Oluşturmak (Creating Base Level)

***Oyun Haritası için 3B Odalar Oluşturmak

***Karakter(Player) Kontrolleri oluşturmak(Kodlamak)

***Sahne Işıkları(Lighting) ile Çalışmak

***Oluşturduğumuz Oyun Haritasına Materyaller eklemek

***Oyun Haritamızı Detaylandırmak

***Paketleri İçeriye Almak

***Collider’ları Oluşturmak

***Ateş Etme: Parçacık efektleri oluşturmak

***Ses Dosyalarını Eklemek ve Ambians oluşturmak

***Unity Basit Animasyonlar yapmak

***Oyunda Fizik Oluşturmak

***Mobil Cihaz tıklama

***Oyun Haritasında Texture Giydirme

***Hiyerarşik Organizasyon

***Kapıların Açılıp Kapanması için Animasyon oluşturma

***Kapıların Açılıp kapanması için Collider’ları kullanma ve Triggerleri aktif etme(C# ile )

***Yeni Script Oluşturma ve Özel Değişkenler Ekleme

***ONGUI ve GUI Box Fonksiyonlar ile Sağlık bilgilerini Ekrana Yazdırma

***OnTriggerStay Fonksiyonu ile sağlık bilgilerini silme

***Player’in Vurulduğunu İF Şartı ile kontrol etmek

***TAG’ları Kullanarak Grupları Ve Nesneleri Kontrol Etmek

***DeltaTime Kullanarak Player Sağlık bilgilerini Kontrol etmek

***Kendi FLOAT Değişkenlerimizi tanımlamak ve yuvarlama hatalarını Gidermek

***Kendi Değişkenlerimiz Tanımlama ve Player Sağlık oranlarını Atama

***Player Sağlığı Sıfırlandığında, Player için Özel Ölüm Fonksiyonu oluşturma

***Farklı Oyun Haritaları Yükleme

***Oyunu Yayınlama

Unity ile Mobil Oyun Geliştirme Eğitimi: Kodlamaya Giriş

***Mobil Oyun Projesine Giriş

***Proje ile İlgili Temel Bilgileri Öğrenme

***Değişkenler Oluşturma ve Düzenleme

***Operatörlerle Çalışmak

***Karşılaştırma ve Mantık Operatörleri ile çalışmak

***İf Koşul ifadeleri ile Mantıksal Durumlar Oluşturmak

***Switch Koşul ifadesini oluşturmak

***Özel Fonksiyonlar oluşturmak

***Döngülerle Çalışmak

***Dizilerle Çalışmak

***Temel Yürüme Kodlama

***Kodlama ile Yürüme ve Hareketleri daha iyi hale Getirmek

***Kodlama ile Zıplama Hareketi Yapma

***Kodlama ile Zıplama Hareketlerini İyileştirme

***Kodlama Zıplama Hareketini Bitirme

***Gelişmiş Yürüme Teori

***Gelişmiş Yürüme Kodlama

***Yer çekimini Oluşturma,

***Player için Temel Animasyonları Oluşturma

Unity ile Mobil Oyun Geliştirme Eğitimi: Nesnelerle Haberleşme

***Bildirim Fonksiyonu ile Data Gönderme

***Diğer Değişkenler ile Bildirimler Yapma/Gönderme

***Bildirim Merkezini ve Diğer Metotları Ne zaman Kullanmalı

***Genel Haberleşme Metotlarına Göz atma ve Kısıtlamalar

***Aynı Nesne ile Component’ten Component’te Bildirimler

***Inspectör Kullanarak Diğer Nesneler ile Haberleşme

***Çalışma Anında Component ve Nesneleri Bulma

***SendMessageUpWards ve BroadcastMessage ile Collision’lar ile Haberleşme

***Bildirim Merkezi ve Publish Subscribe Design Pattern

***Bildirimler Gönderme Ve Alma(Sending and Receiving Notification)

***Birden Çok Script dosyaları ile Bildirimleri Alma 

Unity ile Mobil Oyun Geliştirme Eğitimi: Player Fonksiyonları

***Player Yürüme Hareketlerini Oluşturma

***Player Kamerasını Ayarlamak

***Silahları Fonsiyonel yapmak

***Saldırı Tüfeğini Oluşturmak

***Pompalı Tüfeği Yapmak

***Player İçin Hasar Kontrolünü yapmak 

Unity ile Mobil Oyun Geliştirme Eğitimi: GUI Fonksiyonları

***Cephane Grafik Arabirimini Kodlamak

***Zamanlayıcıyı Kodlamak

***Sağlık Çubuğunu Kodlamak

***Sağlık Çubuğunu Playere Eklemek

***Düşman Öldürme Sayacını Kodlamak

***Temel Mobil Joystic Düğmeleri Düzenlemeleri

***Jostick Düğmelerini Kodlamak ve Çalışır Hale Getirmek

***Josytick Yukarı ve Aşağı Durumlarını Eklemek

***Silah Nişancı(Crosshair) Grafiklerini Kodlamak

***Ateş Etme Düğmesini Oluşturmak/Kodlamak

***Cephane Yükleme Düğmesini Oluşturmak/Kodlamak

***Silahları Değiştirme (Kodlama İle )

Unity ile Mobil Oyun Geliştirme: Bilgileri Kaydetme Ve Oyuncu Puan/Skorları

***Yükseklik Ofsetini Ekleme ve İsimleri Listelemek

***Class Organizasyonları ve diziler

***Skorları Grafiğin üzerinde Doğru bir şekilde göstermek

***Oyun Bilgilerini PlayerPrefs ile Kaydetme

***Oluşturduğumuz Arayüzü PlayerPrefs Dataları ile Test Etmek

***PlayerPref bilgilerini Güncel Skor Bilgileri İle Eş zamanlama

***Player Oyun Başlama ve Ölme Bilgilerini Eş zamanlama

***En Yüksek Skoru Kodlama ve En üste yerleştirme

***Yeni Skorlar ile Test Etme

***Eski Skorları Sıralama ve aşağıda gösterme

***Başlangıç Sahnesini/Haritasını Test Etmek

***En Yüksek Skoru Doğru bir şekilde eklemek

***Player’ın Kendi ismini sisteme Girebilmesi

***Skor Yazısının Rengini Değiştirme

***Skorun Oluşturulması ve Mathf.PingPong ve Color Kullanarak Yanıp Sönmesi

***Skor Scriptinin Test Edilmesi

***Oyun ID’lerinin İzlenmesi ve Duplike dataların engellenmesi

***IphoneKeyboard Sınıfı ile Android Kullanıcı Girişlerinin alınması Oyunun Donması ya da aniden sonlanması durumlarına karşı PlayerPrefs ile dataların kaydedilmesi.

***Oyun Puan/Skor Sisteminin Test edilmesi ve kodlamanın bitirilmesi

***Ekrana İlk Puan/Skor’un Yazdırılması

***Vectro2 Kullanımı ve Text kontrollerinin Ekrana Ölçeklendirilmesi

***Location Sınıfımız ile yazıların otomatik olarak yerleştirilmesi

***Yazı Biçimlerinin Oluşturulması

***Tüm Yazıların diziler ve döngüler ile Ekrana yazdırılması 

Unity ile Mobil Oyun Geliştirme: Aydınlatma ve lightmapping

***Gerçek Zamanlı Işıklar ve Gölgelendirme

***Unity ile LightMapping Nasıl Yapılır

***Light Map ve Normal Maps’i Birleştirme

***LightMapping UV Yapmayı Anlamak

***Özelleştirilmiş LightMapping Yapmak

***Işıklar ile Efektler Oluşturma

Unity ile Mobil Oyun Geliştirme Eğitimi: Oyun Mantığını Oluşturmak

***Başlangıç Sahnesi ve Yazdığımız Scriptleri incelemek

***Script Yazmaya Başlamak için Tasarım Dokümanlarını Gözden Geçirmek

***Zamanlayıcıyı Programlamak ve Geriye Sayımı Update Fonksiyonuna tutturmak

***GET Fonksiyonu kullanarak Diğer Scriptlerin Değişkenlerimize Ulaşabilmesi

***Başlangıç Ekranını Scriptlerinin Yazılması

***Başlangıç Ekranını Görünür/Görünmez Yapma

***WonRound Fonksiyonunun Yazmaya Başlama

***Yield Fonksiyonu ile Scriptin Çalışmasını Geçiçi Olarak durdurma

***EnemyKilled Fonksiyonunu Yazma Veri Kontrolünü Sağlama

***Oyun Durduğunda, Tüm Oyun Bilgilerini Kaydetme

***GameOver Fonksiyonunu Yazma, Diğer Oyun Haritasını Yükleme

***Reset Fonksiyonu ve Oyunu Yeniden Başlatma

***Player’ı Yürütme Hareket Ettirme

***Oyun Başlarken Player’ın Waypointler kullanarak Rastgele Başlaması

Unity ile Mobil Oyun Geliştirme: Düşman Yapay Zekâsı

***Oyun Haritamız Üzerinde Düşmanları Hareket ettirme Probleminin Çözümü.

***Hareket Noktası Fikirleri, Kavramlar ve Uygulama.

***Başlangıç Noktaları Oluşturma ve Unity Prefab Yapma.

***Katman Maskeleri İle Yakındaki Nesneleri Filtrelemek.

***Nesnelerin Birbirine Olan Uzaklıklarını Bulmak.

***Düşman Görüş Alanları Katman Maskeleri ile Ayarlamak.

***Sonsuz Döngülere Düşmeden Bilgi Geçişlerini Sağlamak.

***Player’in Yol Noktalarını Generic Listeler ile alması.

***Geriye Sayımı Durdurma.

***Güncelleme Listelerinin Şartlı Kontrolünü Sağlama.

***Başlangıç Noktaları için Kontrol Scriptini Oluşturma.

***Sahnedeki En Yakın Noktayı Bulma.

***Rastgele Yürüme Noktalarını Bulma.

***Yeni Düşman İçin Spawner Scriptinin Yazılması.

***Spawn Kontrolcüsü ile Düşmanların Rastgele Ortaya Çıkması.

***Spawn Olacak Düşman Sayısının kontrol edilmesi.

***Basit bir Düşman Script Oluşturma ve WayPointlerin Kullanımı.

***Smooth Damp Metodu ile Hareket ettirme.

***Sonraki Waypoint noktasına Ne zaman Gideceğine Karar vermek.

***Rotate Towards ve Look Rotation kullanarak Düşmanları Sağa,Sola Döndürmek.

***Yeni Bir Fonksiyona Kendi Kodumuzu Refaktör Etmek.

***Düşman Karakterler için Player’in Konumunu Sürekli Güncellemek.

***Waypointler için Sonsuz Döngü Fonksiyonlarını Güncellemek.

***Düşman Yapay Zekayı Hareket ettirmek için Basit Finite State Machine Yazmak.

***Switch Kullanarak Enemy State Çalıştırmak.

***Animasyon Geçişlerini Kontrol Etmrk İçin Yeni Bir Fonksiyon Yazmak.

***Düşman Yapay Zekaya Uzaklık/Mesafe Bilgisi Kontrolünü Eklemek.

***Başlangıç Durumunda Düşman Yapay Zekayı İleri Hareket Ettirmek.

***Düşman Animasyonlarını Oyuna Aktarma.

***Düşman Prefab’ını Yeni Animasyonlarla Güncelleme.

***Düşman Animasyonlarını Kodlama ile Değiştirme.

***Transition Fonksiyonumuzda Saldırı Kararını verme Kodlama.

***Düşman Yok Edildiğinde Spawn Kontrolcüsüne bunun bildirilmesi.

***Düşman Yapay Zekasının Hareket Hızını Kontrol etme ve Değiştirme.

***Kodlarımızı Daha okunabilir ve kullanıcı Dostu haline Getirmek.

***Düşman Yapay Zekasını Test Etme ve Avlama.

***Düşman Hareketlerini, Daha Gerçekçi Yapma.

***Düşmana Collider ekleme ve Çapışma Testi.

***Player Vurulması veya Saldırı Testi.

***Oyunda Diğer Bildirimlerin Test Edilmesi Yazılması.

***Oyun Duraklatıldığında Diğer Animasyonlarında Duraklatılması.

Unity ile Mobil Oyun Geliştirme Eğitimi: Karakter Kodlama

***Karakteri İmport Etme Ve Animasyonları

***Ayarlama Karakter Animasyonlarını Script Yardımı İle Düzenleme ve Kontrol etme

***Sol Joystick Pozisyon bilgilerini alma Kodlama

***Joystick konumuna dayalı animasyonlar Crossfading

***Karakter Hareket Animasyonlarını Kodlama

***GUI Bildirimlerini Dinleme Alma

***Katmanlar Üzerine Animasyonlarımızı Ekleme Ve Karıştırma

***Geçişler Ve Diğer Animasyonları Oynatmak

***Animasyonları Dondurma Bekletme. Karakter Vurulunca Tüm Animasyonları Durdurmak

Unity ile Mobil Oyun Geliştirme Eğitimi : Ses Efektleri

***Saldırı Tüfeğine Ses Ekleme

***Pompalı Tüfeğe Ses Ekleme

***Karakter Adımlarına Ses Ekleme

***Karakter Yaralanınca Ses Efekti Ekleme

***Düşman Karakterlere Ses Efekti Ekleme

***Müzik Çalar Yapma

***Arka Planda Müzik Çalma


 

[/one_half]




top