İyi Bir Sosyal Medya Yönetimi Nasıl Yapılmalı?

Günümüzde milyarlarca kullanıcısı bulunan İnstagram, Facebook ve YouTube gibi platformlar, firmalar için büyük fırsat doğurur. Bu fırsattan faydalanan firmalar işlerini büyütmek, markalarını daha bilinir hale getirmek ve kullanıcıları sevdirmek için büyük bir avantaj yakalar. Bu nedenle sosyal medya yönetimi, üzerinde durulması gereken konular arasında olup firmaların özen göstermesi gereken işler arasında bulunur. İyi bir sosyal medya yönetimi ile yeni müşteriler kazanma, satışları artırma ve yeni pazarlara açılma mümkün olacaktır. Biz de bu içerikte iyi bir sosyal medya yönetimi nasıl yapılmalı? Sorusu için dikkat edilmesi gereken noktalara değinerek bilmeniz gerekenleri açıkladık.

Sosyal Medya Nasıl Yönetilmeli?

Sosyal medyayı sadece pazarlama aracı olarak görmek firmaların yapabileceği en büyük hatalar arasında bulunan. Nitekim günümüzde insanlar bir reklam furyasına maruz kaldıkları için pazarlamadan sıkıldılar. Artık geleneksel pazarlama yöntemleri ile insanlara yaklaşmak ve bir ürün veya hizmeti satın alacaklarını beklemek maalesef doğru bir hamle olmaz. Sosyal medya yönetimi yapılırken satış ve pazarlamadan ziyade daha interaktif ortamlar ve içerikler oluşturulması gerekir. İnsanların sosyal medya platformları hangi amaçla kullandığını anlarsanız bu içerikleri oluşturmak sizin için daha kolay olacaktır. Şanslısınız ki biz bu içerikte bilmeniz gereken her şeyi anlatacağız. Başlıklar halinde inceleyecek olursak sosyal medya yönetimi yapılırken;

  1.   İçeriklerin kalitesine
  2.   Paylaşımların sıklığına
  3.   Paylaşım yapılan platforma
  4.   İçeriklerin vermek istediği mesaja
  5.   Maliyetler
  6.   İçerik türüne dikkat edilmesi gerekir.

Yukarıda yer alan hususlara dikkat eden işletmeler çok kolay bir şekilde sosyal medyada ivme kazanıp yeni müşteriler bulabilir. Ürün ve hizmetlerini daha etkili bir şekilde tanıtıp insanların sevmesini sağlayabilir. Ayrıca markanın daha bilinir olmasını sağlayıp vizyonuna ulaşmayı kolaylaştırır. Smartpro Eğitim Akademisi; dijital pazarlama ve sosyal medya eğitimi, yazılım eğitimi, excel eğitimi gibi iş dünyası tarafından önceliklendirilen alanlarda eğitim vermektedir.

İçeriklerin Kalitesi

Sosyal medya platformlarında içerik hazırlarken dikkat edilmesi gereken ilk konu onların kalitesi olur. Neredeyse her konuda olduğu gibi insanların sizi ciddiye almasını istiyorsanız yapılması gereken ilk şey sosyal medya yönetimi yaparken paylaşacağınız içeriklerin kalitesini üst düzeyde tutmanızdır. Günümüzde yüzlerle içerikle iç içe olan kullanıcılar kalitesiz bir içeriyi görünce kolay bir şekilde anlayabiliyor. Bir de bunun üzerinde marka, logo veya ürün bulunursa çok kötü bir izlenim bırakılması kaçınılmaz oluyor. Böyle sorunlarla karşılaşmamak adına hangi sosyal medya platformuna içerik yüklerseniz yükleyin onların kalitesine oldukça özen göstermeniz gerekir. Eğer İnstagram için görsel hazırlayacaksınız Photoshop gibi profesyonel ortamlarda hazırlamak istediğiniz içeriği İnstagram’a uygun hale getirmeniz gerekir. Böylelikle kullanıcılar markanız veya ürünleriniz ile karşılaştığı zaman içeriğin kalitesinden etkilenip aynı kaliteyi ürün veya hizmetlerinizde de göreceğinden emin olur.

Paylaşımların Sıklığı

Dikkat edilmesi gereken bir diğer nokta ise kullanmış olduğunuz sosyal medya platformuna göre paylaşım yapmanız olur. İnstagram için bu sayı günde 2 veya 3 adet iken YouTube için haftada bir olabilir. İnsanların sosyal medyayı kullanma amacını yakından inceleyecek olursak genellikle magazinsel şeylere göz atmak olduğunu söyleyebiliriz. Bir başka deyişle okuldaki arkadaşlarının neler yaptığını, akrabalarının nerede olduğu veya sevdikleri bir ünlünün hangi aktiviteyi gerçekleştirdiğini incelemektir. Eğer İnstagram’da komedi sayfası olarak yer almayıp günde 15 adet içerik yüklerseniz insanlara sizi takipten çıkması kaçınılmaz olur. Nitekim olmadığını sen olayları görmesini engellediğiniz için bir süre sonra bıkkınlık noktasına oluşacaktır. Bu nedenle sosyal medya yönetimi yaparken kesinlikle ama kesinlikle paylaşımların sıklığına dikkat etmeniz gerekir. Sosyal medya yönetimi yaparken sektöre göre önceden bir keşif yapmak ve rakipleri analiz etmek paylaşım sıklığına karar vermenize yardımcı olur.

Paylaşım Yapılan Platform

Sosyal medya yönetimi konusunda göze çarpan bir diğer detay ise paylaşım yapılan platformdur. Günümüzde pek çok şirket veya kuruluş hazırlamış olduğu bir görseli bütün sosyal medya platformlarında kullanmak ister. Her ne kadar maliyetleri düşürdüğü sanılsa da ne yazık ki aynı etkiyi göstermez. Tam aksine yapılan bütün yatırımların heder olmasına neden olup emekleri boşa çıkartır. Daha açık konuşacak olursak İnstagram için hazırlamış olduğunuz görsel YouTube için uygun değildir. Aynı şekilde YouTube hazırlamış olduğunuz bir video İnstagram’da paylaşmak için yeterli niteliklere sahip değildir. Nitekim insanlar YouTube’da uzun videolar izlemeyi severken bu durum İnstagram için kısa videolar olarak karşımıza çıkar. Buradaki farkı anlayabilmek etkinlik sosyal medya yönetimi yapabilmek için kaçınılmaz bir durumdur.

İçeriklerin Vermek İstediği Mesaj

Günümüzde SEM yani ücretli reklamcılık ile istenilen içerik kullanıcıların karşısına çıkartılabiliyor. Ama burada pek çok firmanın ve kuruluşun kaçırmış olduğu büyük bir nokta var. O da insanların karşısına içerik çıkarmak her ne kadar kolay olsa da kullanıcıların beklenilen ilgiyi göstermemesidir. Bir başka deyişle kolay bir şekilde İnstagram reklam görseli hazırlayıp reklama çıkartabilirsiniz. Ama beklediğiniz tıklanma ve satış oranına ulaşmak için o reklamın bir amaç taşıması gerekir. Kullanıcılara mesaj vermeyi başaran içerikler ve de reklamlar çok daha iyi sonuçlar gösterebilir. Şöyle düşünebilirsiniz; akşam vakti yorgun bir şekilde işinden gelen kullanıcı kafasında dinlemek için İnstagram’a giriyor. Karşısına ne türlü bir reklam çıkmalı ki bu yorgun kullanıcı ona tıklayıp ürünü satın alsın? Basit bir örnek üzerinden konuyu anlatacak olursak yazılım alanında kariyer yapmayı hedefleyen birisini düşünelim. Bu kullanıcıya yazılım eğitimi satmak için yapılması gereken şey basit kavramların işlenmiş olduğu bir kursu tanıtmak yerine meslek inceliklerinin öğretildiği, bol bol pratiğin yer aldığı ve öğrenecekleri yazılım dilini nasıl kullanacakları ile ilgili mesaj verilmelidir.

Maliyetler

Sosyal medya yönetimi konusunu işlerken maliyetlere de değinmeden geçemeyiz. Sizin de bildiğiniz gibi sosyal medya yönetimi yaparken maliyetin optimize edilmesi ve elde olan bütçenin en iyi şekilde kullanılması başarılı sonuçlar doğuracaktır. Bunun için yapılması gereken şey de doğru reklam kanallarını tercih etmek ve etkileşimi artırabilecek maliyetsiz yöntemleri bulabilmek olur. YouTube’ da reklam vermenin İnstagram hikayelerinde yer almadan daha pahalı olduğunu herkes bilir. Eğer hedef kitle YouTube’da değil de İnstagram’da daha aktif bulunuyorsa tercih edilmesi gereken kanal açık bir şekilde ortada olur. Diğer yandan tanıtım yapmak için sadece yolları tercih etmenize gerek yoktur. Nitekim tek bir seferlik yatırım ile SEO, blog, içerik ve etkili bir sosyal medya hesabı oluşturulabilir. Bu sayede uzun vadede yeni müşteriler kazanma, ücretsiz bir şekilde tanıtım yapma ve markanın bilinirliğini artırmak mümkün olur.

İçerik Türü

Sosyal medya yönetimi konusunda uygulamanız gereken bir diğer strateji ise doğru içerik türünü tercih etmek olur. Nitekim ürün ve hizmetlerinizi satın almak isteyen kullanıcılara aynı yöntemlerle ulaşmanız mümkün değildir. Kimi müşteriye YouTube üzerinden ulaşırken kimisine de TikTok üzerinden ulaşmanız mümkün olur. Bunu yapabilmek için ise bir pazar araştırması yapmak, analizlere dikkat etmek ve verileri iyi bir şekilde okumak gerekir. Ayrıca müşterilerinize uygun olabilecek içerik türü tercih etmek her zaman kazanmanıza yardımcı olacaktır. Nasıl ki otomobillere ilgisi olmayan bir kullanıcıya Toyota’nın reklamını yapmak yanlış olursa sadece futbola ilgisi olan bir kullanıcıya yazılım içerikleri tanıtmak yanlış olacaktır. Tanıtımı yapılacak ürüne göre kullanıcıların ilgi alanlarını tespit etmek ve bunlara uygun olabilecek bir içerik türü belirlemek etkili sosyal medya yönetimi yapabilme imkanını sizlere verilecektir. 

 

Bir önceki yazımıza https://smartpro.com.tr/yazilimcilar-is-hayatinda-ne-yapiyor/ linki üzerinden ulaşabilirsiniz.

İyi Bir Sosyal Medya Yönetimi Nasıl Yapılmalı?