İnstagram Reklam Verme

Aktif kullanıcı sayısı 1 buçuk milyarın üzerinde olan, dünyanın en popüler sosyal medya uygulamaları arasında yer alan Instagram, ülkemizde de pek çok sektörün nabzının attığı bir platform olarak öne çıkmaktadır. Yapılan araştırmalara göre Instagram kullanıcılarının yüzde 70’i platform üzerinden markayı arıyor. Dolayısıyla ticari işletmeler için bu mecrada bulunmak, müşterilere kolay yoldan ulaşma konusunda çok önemli bir avantaj sağlıyor. Yine verilere göz atıldığında Instagram kullanıcılarının yüzde 80’i bir işletmeyi takip ediyor. Bu da işletmelerin müşterileri ile doğrudan etkileşim kurabilmelerinde önemli bir aşama olarak görülüyor.

Tüm bu veriler göz önünde bulundurulduğunda işletmelerin Instagram’da reklam vermek istemeleri de kaçınılmaz oluyor. Eğer siz de Instagram platformunda potansiyel müşterilerinize ulaşmak ve markanızın tanıtımını yapmak istiyorsanız, Instagram reklam verme aşamalarına dair bilinmesi gereken tüm detayları yazımızda bulabilirsiniz. Instagram’a nasıl ve ne şekilde reklam verileceğine geçmeden önce markanıza ve müşterileri kitlenize en uygun reklam stratejinizi seçmenizde büyük fayda sağlayacağı için ilk olarak bu konuda detaylara göz gezdirmek önemlidir.

Instagram’da Trafik Hedefli Reklam Kampanyaları

Instagram reklamları ile markanızın web sitesine ya da mobil uygulamasına trafik çekebilirsiniz. Bu yöntemi kullanan pek çok işletmenin çok sayıda yeni müşteriyi kurumsal web sitelerine yönlendirdiği biliniyor. Trafik hedefli reklam kampanyalarını tercih ettiğiniz zaman Instagram Ad Manager üzerinde göreceğiniz ana metrik yani sonuç verileri, bağlantı tıklamaları olacaktır.

 

Etkileşim Hedefli Reklam Kampanyaları

Instagram’da etkileşim hedefli olarak oluşturulan reklam kampanyaları, bu platformda yaptığınız paylaşımlarla etkileşime geçen kullanıcıların sayısını artırmayı sağlar. Bu hedefle yola çıktığınızda tercih edebileceğiniz etkileşim hedefli reklam kampanyalarında Instagram üzerinden 4 ayrı hedef belirleyebilirsiniz. Bunlar:

  • Gönderi etkileşimi
  • Sayfa beğenileri
  • Teklif alımları
  • Etkinlik yanıtları

Veri sonuç sayfasında göreceğiniz ana metrik etkileşim sayısı olacaktır. Etkileşim sayısı, Instagram reklamlarınızla etkileşime geçen yani reklamlarınıza yorum yapan, beğenen veya paylaşan kullanıcı sayısını size gösterir.

 

Potansiyel Müşteriye Ulaşma Kampanyaları

Markanızla ilgili ürün veya hizmetlerinize ilgi duyabilecek müşterilerin bilgilerini elde etmeye yönelik tercih edebileceğiniz Instagram reklam stratejilerinden biri de potansiyel müşterilere ulaşma kampanyalarıdır. Bu aşamada öncelikle form oluşturmanız ve bu forma kullanıcılardan hangi bilgileri talep edecekseniz (telefon no, mail adresi vb.) bunları yazmanız gerekir. Bu reklam stratejisi, Instagram kullanıcılarının bilgilerini doğrudan reklam etkileşim yoluyla elde etmenizi sağlar. Özellikle hedef kitlesi belirlemede bu yöntem sıklıkla tercih edilir.

 

Mesaj Hedefli Reklam Kampanyaları

Her ne kadar standart bir reklam gibi görünse de diğer reklam modellerine göre farklı bir amacı bulunan mesaj hedefli reklam kampanyaları, doğrudan Instagram direct’i kullanmanızı sağlar. Markanız hakkında kafasında soru işareti bulunan kullanıcıların sizden hızlı bir şekilde geri dönüş alabilmesini sağladığı için bu reklam stratejisi özellikle müşteri memnuniyeti sağlamada etkilidir.

 

Dönüşüm Reklam Kampanyaları

Belirlediğiniz hedef doğrultusunda Instagram reklam vermenizi sağlayan kampanya modelidir. Bu reklam modelinde Instagram reklamlarınızı dönüşümü tamamlama ihtimali olan kullanıcılara göstererek reklamlarınızdan daha iyi sonuçlar elde edebilirsiniz. Bu hedefi hayata geçirebilmek için öncelikle reklam hesabınızda tanımlı bir dönüşümün olması gerekir. Facebook Pixel’i kullanarak oluşturacağınız etkinlikler ile bu süreci tanımlayabilirsiniz.

 

Instagram Reklam Formatları

Instagram platformunda temel düzeyde reklam formatı olarak seçebileceğiniz dört farklı Instagram reklam modeli bulunur. Bunlar;

  • Görsel reklamlar,
  • Video reklamlar,
  • Döngü reklamlar ve
  • Hikaye reklamlardır.

Video reklamlar yayınlamak isteyen işletmeler içi en çok tercih edilen reklam modelleri, Instagram video feed reklamları ve video hikaye reklamlarıdır. Bu alanda reklam verebilmek için videonun maksimum dosya boyutunun 4 GB olmasına dikkat edilmelidir. Aynı zamanda videonun maksimum süresi de 60 saniyeyi geçmemelidir.

 

Instagram Reklam Nasıl Verilir?

Instagram reklamlarını Facebook Ad Manager kullanarak yayınlayabilirsiniz. Markanızın Instagram üzerinden potansiyel müşterilerinize ulaşmasını istiyorsanız, şu aşamaları takip edebilirsiniz:

  • Business Manager hesabınızda oturum açılır.
  • İşletmenin veya markanın Instagram sayfası, Business Manager hesabına entegre edilir.
  • Reklam hesabı oluşturulur veya mevcut reklam hesabı BM hesabına iliştirilir.
  • Kampanyayı oluşturmak için reklam hesabına gidilir.
  • Reklam verme hedefleri ve stratejileri arasından seçim yapılır.
  • Instagram reklam kampanyası bütçesi
  • Hedef kitle oluşturulur.
  • Instagram’da yayınlanacak reklam türü seçimi yapılır.
  • Reklamlar onaylanarak yayına alınır.

Bu süreci daha detaylı bir şekilde gerçekleştirebilmek için öncelikle Business Manager hesabının nasıl kullanılacağına, daha sonra da BM hesabı ile Instagram entegrasyonunun nasıl sağlanacağına dikkat edilmelidir.

 

Business Manager Nedir?

Facebook Business Manager, Instagram hesabınızdan yayınlayacağınız reklamlarınızı tek bir çatı altından kontrol etmenizi sağlayan, kullanımı ücretsiz bir Facebook aracıdır. İşletmenizin sosyal medya hesaplarına erişebilecek kişileri, reklam hesaplarınızın ödeme yöntemlerini ve pixel kodlarınızı da BM hesabınız üzerinden kontrol edebilirsiniz. Markanıza tanımlı birden fazla BM hesabı alabilirsiniz. Böylelikle reklam hesabına, sayfanıza teker teker erişim vermek yerine tek seferde tüm erişimleri kolaylıkla verebilirsiniz. Mail adresiniz ile ücretsiz bir şekilde Facebook üzerinden Business Manager hesabı oluşturduktan sonra bu hesabınıza markanıza ait Facebook sayfasını ekleyebilirsiniz.

 

Business Manager Hesabıyla Instagram Reklam Hesabı Oluşturma

Business Manager üzerinden Instagram sosyal medya platformunda reklam verebilmek için Facebook sayfanız ile Instagram hesabınızın birbirleri ile ilişkilendirilmiş olması gerekir. Markanıza ait Facebook sayfanızı, Business Manager hesabına tanımlattıktan sonra, Facebook sayfanızın ayarlar menüsüne geçil yaparak sırasıyla şu basamakları kullanıp Instagram hesabınızı ilişkilendirebilirsiniz:

  • Facebook sayfa ayarları >
  • Instagram >
  • Giriş yap

Instagram sosyal medya platformu üzerinde kullanabileceğiniz yeni bir reklam hesabı oluşturmak için markanızın Business Manager reklam hesapları menüsünde yer alan “yeni bir reklam hesabı oluşturun” başlığını seçmeniz gerekir. Bir Business Manager hesabında birden fazla sayıda reklam hesabı oluşturabilir, yönetebilir veya markanızın mevcut reklam hesaplarına doğrudan erişim sağlayabilirsiniz.

Markanıza ait birden fazla reklam hesabı kullanıyor ve tüm reklam hesaplarının ödeme yöntemini aynı yöntemle tercih ediyorsanız, Business Manager hesabınıza genel bir ödeme yöntemi ekleyebilirsiniz. Bu sayede istediğiniz hesaplara direkt olarak belirlediğiniz yöntemi kullanıp ödeme yapabilirsiniz.

 

Instagram Reklam Verme Maliyeti Ne Kadar?

Reklam verme maliyetleri çeşitli faktörlere göre değişiklik gösterebilir. Yanıtlaması oldukça zor olan bu soruda genellikle TBM (tıklama başına maliyet) ve BGBM (gösterim başına maliyet) hesaplamaları kullanılır. Instagram sosyal medya platformunun reklam açık arttırmasına göre belirlenen bu fiyatlar, aynı zamanda markanızın hedef kitlesinin reklam geri bildirimlerine göre de farklılık gösterebilmektedir.

Instagram reklamlarının genellikle daha yüksek katılım ve ulaşım gösterdiği fakat bu durumun da reklam maliyetlerini artırdığı bilinmektedir. Facebook reklamlarına oranla bir tık daha yüksek olan Instagram reklam maliyetleri, belirlenen reklam stratejisine göre değişir. Instagram reklam harcamalarını kontrol altında tutabilmek için işletmeler genellikle;

  • Instagram reklam planını belirleme
  • Reklam yayınlama yöntemini ayarlama
  • Instagram reklam teklif tutarını ayarlama

özelliklerine dikkat eder. Instagram reklamlarının maliyeti, erişim veya marka bilinirliği stratejilerine göre farklılık gösterebilir. Instagram reklam verme detaylarını öğrendikten sonra, tüm bunları daha verimli bir şekilde yapabilirsiniz.

Bir önceki içeriğimize https://smartpro.com.tr/e-ticaret-sitesi-kurma-rehberi/ linkinden ulaşabilirsiniz.