influencer marketing

Reklamcılık günümüzde kritik bir öneme kavuşuyor. Pazarlama teknikleri konusunda birçok teori gündemimize girmeye devam ediyor. “Etkileyici pazarlama” olarak Türkçe’ye çevirebileceğimiz “Influencer Marketing” kavramı da dikkat çekiyor. Kuşkusuz bu, Sosyal veya İçerik Pazarlamasının yerini almayacak, çünkü onlar olmadan var olamaz. Influencer Marketing konusunda yeniyseniz, bu alana ilgi duyuyorsanız ve bunun ne anlama geldiğinden tam olarak emin değilseniz, doğru yere geldiniz. En belirgin başlangıç noktalarından başlayarak temel noktaları bu yazıda bulabileceksiniz.

Influencer marketing, eski ve yeni pazarlama araçlarının bir melezidir. “Ünlülerin onayı” fikrini alır ve onu günümüzün içerik odaklı bir pazarlama kampanyasına yerleştirir. Temel fark, kampanyanın sonuçlarının markalar ve etkileyiciler arasındaki işbirlikleri olmasıdır.

2017’de pazarlamacıların %86’sı influencer marketing tekniklerini aktif olarak kullandı. Bu kampanyaların %92’si ise başarı sağladı. Bu durum, influencer marketing tekniklerinin önümüzdeki günlerde tüm dünyada daha popüler hale geleceğine dair bir fikir verebilir. 

Influencer Marketing Örnekleri

Buna güzel bir örnek Youtube’un ünlü PewDiePie kanalı olabilir. Paris’teki Fransız katakomplarına yerleştirilmiş bir korku filmi yapımcısıyla birlikte çalıştı ve katakomplara meydan okuduğu bir dizi video hazırladı. PewDiePie’nin 27 milyon abonesi için mükemmel bir içerikti ve neredeyse filmin fragmanı olarak iki katına çıktı. Herkes kazandı.

Bu yalnızca basit bir örnek. Bir ürünün tanıtımını yapmak için bir şirketle bir ekip oluşturduğunu hayal etmek kolaydır. Ancak, insanlar çok daha geniş bir uygulama grubuna sahip olmasaydı, influencer marketing hakkında konuşmayacaktı. 

Etkileyiciler, ünlülerin aksine, her yerde olabilir. Herhangi biri olabilirler. Onları etkili kılan şey, web ve sosyal medyadaki yüksek takipçi sayılarıdır. Etkileyici, Instagram’da popüler bir moda fotoğrafçısı, iyi okunan bir siber güvenlik blogcusu veya LinkedIn’de saygın bir pazarlama yöneticisi olabilir. Herhangi bir sektörde, etkili insanlar var, sadece onları bulmak zorundasınız. Yüz binlerce (milyonlarca olması şart değil) takipçisi tarafından kolayca tanınırlar ve bu peşinde olduğunuz hedef kitle haline gelebilir.

Influencer Marketing İçin Öneriler

Influencer Marketing konusunda başarılı olmak için önceki örnekleri iyice incelemelisiniz. Bu örneklerde nelerin başarılı olduğunu tespit ettikten sonra kendi ihtiyaç ve talepleriniz doğrultusunda tutarlı bir strateji oluşturabilirsiniz. Her şeyden önce, söz konusu alana yaklaşımınızı dikkatlice değerlendirin

  • Organize olun, bir strateji yapın, planlayın ve bütçeyi bir araya getirin, araştırmalara zaman ayırın
  • Sabırlı olun: Şirketlerden daha çok insanlarla, yani hedef kitlenizle konuşun. Bu şekilde hedef kitlenizi daha iyi tanımaya çalışın. 
  • Bir program geliştirin ve ekibinizle birlikte disiplinli olarak bunu sürdürün.
  • Etkileyen kişi aylık / üç aylık / iki yıllık aramaları veya bültenleri tercih ediyor mu? Öyle ise onun dikkatini çekmeye çalışın.
  • PR programı ve ürün sürüm programı hazırlayın. 
  • Anahtar yöneticiler adına e-postalar gönderin. Yürütmek için seyahat programları planlayın ve yüz yüze toplantılar düzenleyin.

Ne Değildir?

Tüm bunlardan sonra yazı boyunca ele almaya çalıştığımız influencer marketing kavramının “ne olmadığı” üzerinde durabiliriz. Her şeyden önce söz konusu kavramı, yalnızca “bir izleyici kitlesi olan birini bulmak ve onlara para ya da başka teklifler sunmaktan ibaret değildir. Bundan fazlasıdır.

Etkileyiciler, kendi markalarını oluşturmak ve izleyicilerini geliştirmek için zaman harcayan insanlardır; doğal olarak itibarlarını ve onlara güvenen insanları koruyacaklardır. Ancak influencer marketing hızlı ödemelerle ilgili değildir. Kampanyanızın doğrudan mallarınızı satmadığı bir yaklaşımdır. Sosyal Medya ve İçerik Pazarlaması ile aynı türde değerlendirilebilir. Influencer marketing, sektörünüzdeki otoritenizi, güvenilirliğinizi ve düşünce liderliğinizi göstermekle ilgilidir. Bu, sunduğunuz herhangi bir şeyle eşanlamlı hale gelmekle ilgili, tıpkı insanlar fotokopi çekmek yerine bir belgenin Xerox’a gideceğini söylemesi veya kağıt peçete yerine Selpak istemeleri gibi.

Sosyal Medya Pazarlaması ile kendinize sadık ve ilgili bir ilgili kitlesi oluşturabilirsiniz.  Etkileyicileriyle güçlerini birleştiren, takipçilerin kalplerini kazanan bir kampanya ise diğer pazarlama teknikleri ile birleştiğinde uzun vadede büyük yarar getirecektir. Bunun için doğru bir etkileyici tercihi yapmanın yanı sıra influencer marketing stratejinizi geleneksel pazarlama tekniklerinizle örtüşen bir stratejide birleştirmelisiniz. Böylece her firmanın tek gerçek hedefi olan “mal satmak” da uzun vadede başarıya ulaşacaktır. 

Bir önceki yazımıza https://smartpro.com.tr/ag-teknolojileri/ linki üzerinden ulaşabilirsiniz.