Google My Business

Yerel müşterilerle bağlantı kurmanın en iyi yollarından biri, Google My Business gibi dizinlerde listelenmektir. Tahmin edebileceğiniz gibi, bu en iyi yerel işletme listeleme platformlarından biridir. Zira dünyanın en çok kullanılan arama motoru olan Google tarafından sağlanan bir hizmettir.

Her üç Google aramasından birinde kullanıcıların kendi bulundukları bölgede bir şeyler aradığı tespit edilmiştir. Bu, milyonlarca insanın kendi çevresinde bir pizzacı, kuru temizleyici veya bir kurs aradığı anlamına gelmektedir. Şirketiniz yerel tüketicileri hedeflemekteyse, bu veri arama sonuçlarında işletmenizi görünür kılmanın ne kadar önemli olduğunu açıkça göstermektedir.

Bugün, şehrinizi veya hizmet alanınızı pazarlamanıza olanak sağlayan teknoloji sayesinde yerel müşterileri çekmek her zamankinden daha kolay hale gelmiş durumda. Tanımlanmış bir coğrafi alan içinde pazarlama, nihai hedefiniz bölgenizdeki yerel tüketiciler ise genel bir pazarlamaya göre çok daha etkilidir. Bu aslında temel olarak, denizde balığın olduğu yerde balık tutmak gibi bir durumdur.

Google My Businnes Verileri Analizi

Google verilerine göre, yerel işletme arayan mobil tüketicilerin %50’si aynı zamanda o işletmeyi ziyaret etmekte ve dahası bunların%18’i de satın alma işlemi gerçekleştirmektedir.

Google arama motorunda sıralanmanın önemi herkesin malumu. Bugün, Google’ın toplam küresel arama motoru pazar payı %70 ile %90 arasında ve bunun yakın zamanda değişmesi beklenmemektedir.

Ancak, arama motoru sonuç sayfalarında fark edilmek, düzenli sonuçlarda en üst sırada yer almak ve arama motoru optimizasyonunuz üzerinde çalışmaktan çok daha fazlasını gerektirmekte. Tam, doğrulanmış ve optimize edilmiş bir My Business listesi, hedef kitlenize ulaşmanıza ve hiç olmadığı kadar çok bulunmanıza olanak sağlar.

Müşteriler her işletmenin velinimetidir. Müşteriler olmadan işletmeler gelişemez ve hayatta kalamazlar. Bugün, başarılı işletmelerin çoğu müşterilerine farklı biçimde yaklaşmaktadırlar. Onlar için müşteriler aynı zamanda dostları. İnternet, işletmelerin her gün hedef kitlelerine ulaşmalarını kolaylaştırmış vaziyette. Ancak yeni müşteriler bulmak hala karmaşık ve zaman alıcı bir süreç.

Çoğu işletme, birisi Google’da kendi sektöründe bir arama yaptığında şirketin konumunun, telefon numarasının, çalışma saatlerinin ve web sitesine bağlantılarının olduğu bir ekrana sahip olmayı arzular.

Bu kapsamda, Google küçük işletmelere benzersiz bir pazarlama fırsatı sunuyor. Bu yüzden özellikle yerel işletmeler bu platformu göz ardı etmemelidirler. Bu büyük bir hata olur

 

Google My Business Kullanmanın Sağladığı Faydalar

Her şeyden önce Google My Business ücretsizdir. Ücretsiz bir pazarlama aracı olan Google My Business, çevrimiçi bulunma ve daha fazla gelir elde etme şansınızı büyük ölçüde artırabilir. Tabii ki, sadece bir listeye sahip olmak yeterli değildir. Yerel listeleme sonuçlarının en üst sıralarında yer almak için bilgilerin %100 tam ve optimize edilmiş olması gerekir.

Google My Business İle Konum Belirleme

Google My Business müşterilerin şirketinizin konumunu bulmalarına yardımcı olur. Google My Business‘ı kullanarak, işletmenizin tam adresini ve konumunu bir harita üzerinde listeleyebilirsiniz. Bu, arama yapanların artık sizi bulmak için kâğıt haritaya veya karalanmış talimatlara güvenmesine gerek kalmamasını sağlar. Böylece size zahmetsizce ulaşabilirler.

Google’da arama yaparken, sayfanın üst kısmının yakınında yüksek görünürlüğe sahip bir panel fark etmiş olabilirsiniz. Bu bölüm genellikle üç yerel işletmenin bilgilerini içerir. Bunlar Google My Business’ta bulunur. Eksiksiz ve optimize bir giriş yaparsanız işletmenizin bu bölümde görünmesi mümkün olabilir

Google My Business İşletme Bilgileri

Google My Business, arama yapan kişiler tarafından hemen görülebilen önemli bilgileri girmenize olanak sağlar. İşletmenizle ilgili faydalı ve güncel bilgiler (çalışma saatleri, tatil saatleri ve günleri, fotoğraflar, işletmeye ilişkin detaylar vb.) kolayca görüntülenir:

Bir profil oluşturarak potansiyel ve mevcut müşterileriniz ve müşterilerinizle yeni bir iletişim kanalı açabilirsiniz. Ayrıca, promosyonlarınızı ve özel tekliflerinizi tanıtmak için yeni bir kanala da sahip olursunuz.

Google Hangouts

Google My Business tarafından sağlanan Google Hangouts sayesinde müşterilerinizle bir sohbet oturumu açabilir ve acil sorularını yanıtlıyabilirsiniz. Google Hangouts, bir kerede 10 ila 15 müşteriyle iletişim kurmanıza olanak sağlar.

Google Insights

Google My Business‘taki Insights sekmesi size birçok analiz alanına erişme imkânı sunar. Gördüğünüz bilgileri özelleştirebilirsiniz. Ayrıca, karşılaştırma yapmak için istatistikleri kolayca seçebilir ve bir grafik üzerinde gösterilmesini sağlayabilirsiniz. İstatistikleri daha sonra karşılaştırabilirsiniz. Bu istatistikleri kullanarak satışlarınızı artırabilirsiniz.

Google Analytics Aracı

Web sitenizin trafiği ve kitlenizle ilgili istatistikleri almak için Google My Business’taki Google Analytics aracını kullanabilirsiniz.

Müşterileriniz Google My Business sayesinde işletmeniz hakkındaki değerlendirmelerini paylaşabilirler. Potansiyel müşterilerin çoğu, insanların işletmeniz hakkında söylediklerini temel alarak sizi tercih edip etmeyeceklerine karar vereceklerdir.

Google My Business‘ın merkezi kontrol paneline giriş yaparak, Google’ın diğer araçlarını da kullanabilirsiniz. Google My Business, AdWords, Insights, Google+, Haritalar ve Arama ile entegre biçimde çalışma olanağı sunar.

Bir önceki yazımıza https://smartpro.com.tr/google-analytics/ linki üzerinden ulaşabilirsiniz.