Google Analytics

Google Analytics, kullanıcıların web sitenizi nasıl buldukları ve nasıl kullandıkları hakkında size fikir veren, Google tarafından sunulan ücretsiz bir web sitesi analiz hizmetidir. Google Analytics ile çevrimiçi pazarlamanızın yatırım getirisini takip edebilirsiniz.

Ziyaretçilerinizi düzinelerce farklı boyutta eleyip sıralayabilirsiniz. Reklamlar hesabınız ve Arama Konsolunuz gibi Google ürünlerini sorunsuz bir şekilde entegre edebilirsiniz. Herhangi bir platformda, web sitesinde herhangi bir reklam, sosyal, bir Halkla İlişkiler (PR) kampanyası veya herhangi bir kampanyayı etiketlemek ve izlemek için izleme kodlarını da kullanabilirsiniz. Tek yapmanız gereken, web sitenizin her sayfasına “izleme kodu” yüklemektir.

Google Analytics verileri nasıl izler?

Google Analytics, tüm verilerini web sitenizin her sayfasına yüklediğiniz benzersiz bir izleme koduyla izler. Bu kod küçük bir Javascript kod parçacığı veya bu sayfaları ziyaret ettiklerinde izleyicilerin tarayıcısılarında çalışan bir koddur.

Javascript kodu, kullanıcının sitedeki etkinliği hakkında bilgi toplamak için Google sunucusundaki daha büyük bir JavaScript dosyası ile çalışır. Kişiler siteyi her ziyaret ettiklerinde, kod ziyaretler hakkındaki bilgileri izler. Bu kod ayrıca her ziyaretçinin bilgisayarında bir çerez belirler. Bu sayede herhangi bir isim belirlemeden kullanıcı kimliği oluşturmak için bilgi sağlar.

Daha detaylı bilgi almak için UTM parametrelerini kullanabilirsiniz. Bunlar, Google Analytics’e, içeriğinizin hangi kampanyadan geldiği ve hangi sosyal kanalın en fazla geliri sağladığı gibi, bağlantılarınız hakkında daha fazla bilgi sağlamak için URL’nizin sonuna eklediğiniz etiketlerdir.

Google Analytics neleri ölçer?

Google Analytics raporlarının yapı taşları boyutlar ve metriklerdir.

Boyutlar, trafiğin geldiği şehir, ölçmekte olduğunuz sayfa veya değerlendirmekte olduğunuz sosyal medya kanalı gibi verilerinizin özellikleridir.

Metrikler ise bu boyutlar için kantitatif ölçümlerdir. Örneğin, reklamlarınızın Ankara’da nasıl performans gösterdiğine bakıyorsanız (boyut), kaydettiğiniz 2.000 adet ücretli oturum metrik ölçünüz olur.

Google Analytics’le neler yapabilirsiniz?

Kısaca ifade etmek gerekirse, Google Analytics verilere dayanarak karar vermenize yardımcı olur. Reklamlara yaptığınız harcamaları daha haklı gösterebilir, nerede reklam vermeniz gerektiğini keşfedebilir ve hatta ne tür bir içerik göstermeniz gerektiğini belirleyebilirsiniz.

Google Analytics verileri “Ulaşma”, “Davranış” ve “Dönüştürme” olmak üzere üç ana başlık altında analiz eder. İlave olarak, İzleyiciler ve Gerçek Zamanlı trafiğinizi tespit etmek için de kullanabilirsiniz.

Ulaşma

“Ulaşma”, web sitesi trafiğini nasıl elde edeceğiniz anlamına gelir. Basitçe söylemek gerekirse, trafiğinizin sitenize nasıl ulaştığını görmek için ulaşma raporlarını kullanabilirsiniz. Ulaşma altına ilk baktığınızda, “Genel” sekmesinin size en iyi trafik kaynaklarınız için kanallara (tavsiye, doğrudan, organik arama ve sosyal) ilişkin kapsamlı bir ulaşma, davranış ve dönüştürme verisi görüntüsü sunduğunu fark edeceksiniz. Ulaşma raporları, sitenize trafik çekmek ve belirli eylemleri gerçekleştirmek için hangi yolların en iyisi olduğuna bakmak için harika bir yoldur. Diğer görünümleri kullanmak, farklı trafik türlerine bakmanızı sağlar. Google Analytics’in harika yanı, diğer araçlarla bütünleşik biçimde çalışmasıdır. Ulaşma bölümü, Reklamlar hesabınızla bütünleşik biçimde çalışabilir ve böylece kampanyalarınızın ulaşma açısından nasıl performans gösterdiğini izleyebilirsiniz.

Davranış

“Davranış”, web sitenizde ziyaretçilerin gerçekte ne yaptığına ilişkin tüm raporları sağlar. Bu raporları kullanarak, web sitenizin içeriğinin performansını değerlendirebilir ve ziyaretçilerinizin istediğiniz eylemleri gerçekleştirip gerçekleştirmediğini belirleyebilirsiniz. Davranış sekmesine ilk eriştiğinizde, tekrar bir “Genel” sekmesi göreceksiniz. Bu size, web sitenizin belirlediğiniz bir süre boyunca aldığı trafik miktarını gösteren bir grafik sunar. Ayrıca görüntülenen toplam sayfa sayısını, en az bir kez belirli bir sayfayı görüntüleyen kişilerin sayısını, kullanıcıların bir sayfayı görüntülemek için harcadıkları ortalama süreyi, hemen çıkma oranlarını ve bir sayfadan veya bir sayfa kümesinden çıkan kullanıcıların yüzdesini öğrenebilirsiniz.

Dönüştürme

Google Analytics‘in “Dönüştürme” bölümü, dönüşüm oranınızı artırmak için kişilerin web sitenizde nasıl dönüşüm sağladığını anlamak açısından önemlidir. Dönüştürme raporları dört bölüme ayrılır: hedefler, e-ticaret, çok kanallı huni ve özellik.

“Hedefler” bölümü, diğer bölümlerde olduğu gibi “Genel” sekmesiyle başlar. Bu sekmede, web sitenizde ulaşılan hedeflerin sayısının hızlı bir özetini görebilirsiniz. Bu noktada iyi hedefler belirlemenin önemli olduğunu belirtmek önemlidir.

“E-ticaret” bölümünde, genel bakış raporunda, e-ticaret dönüşüm oranınızı, ortalama sipariş değerinizi, benzersiz satın alımlarınızı ve hatta satılan ürün miktarını görebilirsiniz.

Herhangi bir müşterinin sitenizdeki yolculuğunu tam olarak görmek için “Çok Kanallı Huniler” bölümünü kullanabilirsiniz. Bu bölüm, bir kullanıcının blog çevirisini okumak, bir kılavuz indirmek veya bir bültene kaydolmak gibi, dönüştürmelerine yardımcı olacak diğer eylemleri görmenize yardımcı olur.

Google Analytics’in “Özellik” bölümünün yalnızca bir raporu mevcuttur: Model Karşılaştırma Aracı. Özelliği değiştirdiğinizde dönüşümlerdeki farkı anlamak için bunu kullanabilirsiniz. Örneğin, kullanıcının ilk temas noktası olan bir reklamın dönüşüm alması gerektiğini düşünebilirsiniz. Dönüşümün bu niteliğini değiştirdiğinizde dönüşüm sayılarınızın nasıl değiştiğini görebilirsiniz.

Bir önceki yazımıza https://smartpro.com.tr/search-console/ linki üzerinden ulaşabilirsiniz.