Facebook Pixel

Facebook Pixel, web sitenizin temel koduna doğrudan giren ve müşterinizin bir reklamı tıkladıktan sonra ne olduğunu izlemenizi sağlayan bir çerezdir. Bu yönüyle Facebook Pixel, web sitenize yerleştirilen ve reklamlarınızın sonuçlarını ölçmenize, en çok önem verdiğiniz eylemleri elde etmek için en düşük maliyetle kampanyaları optimize etmenize ve daha iyi reklam hedeflemesi için kullanılabilecek kitleler oluşturmanıza olanak tanıyan bir kod parçasıdır.  Facebook Pixel yalnızca reklamlardan gelen trafiği izlemez, sitenize gelen herkesi izleme imkanı sunar. Bu nedenle, şu anda reklam yayınlamıyor olsanız bile, bir Facebook pikselinin yüklü olması ile en başından itibaren tüm bu verilere sahip olursunuz. Facebook Pixel müşterilerinizin eylemlerini sitenize kaydetmeniz için bir görevi olsa da, Facebook stratejinizin çok önemli bir bölümünü oluşturur.

Piksel kullanmıyorsanız, Facebook reklamlarınız yalnızca müşteriniz hala Facebook’tayken olanları izler. Bir angajman kampanyası düzenliyorsanız veya sayfanızda daha fazla beğeni almaya çalışıyorsanız, bu gerçekten harika bir imkandır. Ancak, herkesin satış sonrasında ne tarz ürünlerle ilgilendiğini öğrenmek söz konusu olduğunda, Facebook’ta piksel olmadan reklam yapmak yetersiz kalıyor. Pikselin yüklenmesi, müşterileriniz sitenizdeyken müşterilerinizin faaliyetleri hakkında daha fazla bilgi edinmenize yardımcı olabilir. Bu bilgiyi Facebook Advertising stratejinize bağlamak, yeni müşteriler veya müşteriler edinme maliyetinizi çok fazla azaltabilir.

 

Piksel Size Nasıl Yardımcı Olur?

Facebook piksel ile sitenize kimlerin geldiğini ve oradayken ne yaptıklarını izleyebilir ve onları takip edebilirsiniz. Buna ek olarak müşterilerin ya da potansiyelin müşterilerin sitenizde ne kadar zaman harcadıklarını bile görebilir böylece sitenizden ayrılmadan önce ürününüz hakkında çok şey düşünen müşterilerle bağlantı kurabilirsiniz. Bu, daha yüksek dönüşüm oranları sağlamaktadır. Çünkü reklamlarınızı direkt olarak ilgili kişiye yapmış ve ürününüzü ona sunmuş olursunuz.

 

Bu imkan aynı zamanda, sepetlerine bir ürün eklemeye kadar gidenleri hedeflemenin harika bir yoludur. Araştırmalar gösteriyor ki kullanıcıların % 76.9’u aslında bir satın alma işlemi yapmadan sepetlerini terk ediyor. Bu adıma kimin ulaştığını bilmiyorsanız, ürününüzü gerçekten seven müşterilere erişiminizi kaybedebilirsiniz. Facebook pikseli onları geri kazanmanıza yardımcı olabilmektedir. Özel kitleler ve dönüşüm hedefleri kullanmayı planlıyorsanız, Pixel’ineklenti yöntemini kullanmanız sizin açınızdan oldukça yararlı olacaktır.. Ancak, sadece Lookalike izleyicileri ve diğer temel özellikleri oluşturmak için Facebook Pixel’i kullanmak istiyorsanız, manuel kod uygulaması ihtiyaçlarınız için en basit çözümdür.

 

Facebook Piksel, ayrıca izleyicilerinizi nasıl oluşturduğunuzla ilgili gerçekten yaratıcı olmanızı sağlar. Bu, yalnızca ürününüzü zaten seven müşterileri bulmanıza yardımcı olmakla kalmaz, satın alması muhtemel olmayan müşterileri de ekarte etmenize yardımcı olur. Bunun güzel bir örneği, sizden bir şey satın alan veya hizmetlerinizi zaten kullanan müşterilerdir. Onları Facebook Reklamcılığına hedeflemek zaman ve para kaybıdır, çünkü onların yapmasını istediğiniz şeyi zaten yapmışlardır. İnsanlara çok fazla reklam gösterilmesi, markanızı olumsuz yönde etkilemelerine de neden olabilir.

 

Facebook Pixel Kurulumu

Piksel kurulumu, sitelerinizin başlık ve altbilgi kodlarına erişiminiz olduğu sürece oldukça kolaydır. Facebook işletme hesabınıza girdikten sonra, sadece işletme yöneticisi menünüzün “Ölç ve Rapor Et” bölümüne gidin ve “Piksel” e tıklayın. Facebook, pikseli tüm web sitesi trafiğiniz için yalnızca bir pikseli kullanmanın kolay olduğu şekilde oluşturmuştur. Her reklam hesabının yalnızca bir pikseli barındırmasına izin verilir, ancak birden fazla reklam verirseniz varsa hesaplar arasında pikselleri paylaşabilirsiniz. Ardından, kullanacağınız pikselin sağ üst köşesindeki “Ayrıntılar” düğmesini tıklayın. Pikselinizin ana sayfasına girdikten sonra, devam edip kurulumunuzu hazırlamalısınız. Bunun için Ekranınızın sağ üst köşesindeki “Ayarla” ya tıklayın.

 

Buradan Facebook, pikselinizi nasıl kurmanız gerektiğine bağlı olarak yapmanız gerekenler konusunda size rehberlik etmektedir. Bir entegrasyon veya etiket yöneticisi kullanmayı seçtiyseniz, barındırdığınız site, pikselinizi yüklemenizi gerçekten kolaylaştırmıştır. WordPress, WooCommerce, Wix, Shopify, Google Etiket Yöneticisi, Magento, BigCommerce, Segment, Kareler veya OpenCart gibi mevcut ortaklardan herhangi birini seçebilirsiniz. Pikseli yüklediyseniz, sadece piksel kodunu ve uygun etiketleri web sitenizin başlığına veya alt kısmına kopyalamanız / yapıştırmanız yeterlidir. Tüm bunlar Pixel kurulumunuz için yeterli olmadıysa endişelenmenize gerek yok. Çünkü Facebook, talimatları web geliştiricinize e-postayla gönderebilir, böylece her şey sorunsuz bir şekilde entegre edilebilir.

 

Facebook Pixel’in Çalışıp Çalışmadığını Test Etme

Ayrıca Facebook Pixel Helper Chrome uzantısını yükleyerek Pixel’inizin düzgün çalışıp çalışmadığını kontrol edebilirsiniz.. Chrome uzantısını etkinleştirdikten sonra, Facebook Pixel’i yüklediğiniz siteyi ziyaret edin. Pikseliniz çalışıyorsa, uzantıya tıkladığınızda pikselinizin çalıştığına dair bir yazı ekranda görüntülenecektir.

Bir önceki yazımıza https://smartpro.com.tr/unity-3d-nedir/ linki üzerinden ulaşabilirsiniz.