facebook businnes manager

Facebook Business Manager, işletmelerin ve ajansların, şirket bilgilerini, reklam hesaplarını ve kataloglarını tek bir yerde, giriş bilgilerini paylaşmadan veya Facebook’taki iş arkadaşlarıyla bağlantı kurmadan güvenli bir şekilde yönetmelerini sağlamak için geliştirilen ücretsiz bir araçtır.

Facebook Business Manager nasıl kurulur?

İlk olarak bir Facebook Business Manager hesabı oluşturmanız gerekmektedir. business.facebook.com adresine gidin ve ekranın sol üstündeki büyük mavi Hesap Oluştur düğmesini tıklayın. Açılan kutuya işletme adınızı girin ve ardından Devam Et düğmesini tıklayın. Facebook Business Manager hesabınızı yönetmek için kullanmak istediğiniz adınızı ve işletme e-posta adresini girin, ardından Tamamla’ya tıklayın.

Bu adım sonrasında Facebook işletme sayfalarınızı eklemeniz gerekmektedir. Bu adımda birkaç farklı seçenek mevcuttur. Mevcut bir Facebook işletme sayfasını ekleyebilir veya yeni bir tane oluşturabilirsiniz. Müşteriler veya diğer işletmeler için Facebook sayfalarını yönetiyorsanız, başka birinin sayfasına da erişebilirsiniz. Bu ayrım önemlidir. Müşterilerin Facebook sayfalarını ve reklam hesaplarını yönetmek için Facebook Business Manager‘ı kullanabilirsiniz, ancak Sayfa Ekle seçeneği yerine Erişim İsteği seçeneğini kullanmanız gerekmektedir.

Facebook sayfanızı Facebook Business Manager‘a eklemek için, önce Facebook Business Manager panosundan Sayfa Ekle’ye tıklayın, ardından açılan kutuda tekrar Sayfa Ekle’ye tıklayın. Facebook Business Manager sayfanızın adını metin kutusuna yazmaya başlayın. İşletme sayfanızın adı otomatik olarak aşağıya yazılmalıdır, böylece üzerine tıklamanız yeterlidir. Ardından Sayfa Ekle’yi tıklayın. Eklemeye çalıştığınız sayfaya yönetici erişiminiz varsa, isteğiniz otomatik olarak onaylanacaktır.

Reklam Hesabı Nasıl Eklenir?

Bir sonraki adım Facebook reklam hesabı eklemektir. Reklam hesabınızı bir kez Facebook Business Manager‘a ekledikten sonra kaldıramayacağınızı, bu nedenle yalnızca sahip olduğunuz hesapların eklenmesinin önemli olduğunu unutmayın. Bir müşteri hesabına erişmek için, Erişim İste’yi tıklayın. Zaten Facebook reklam hesabınız varsa, mevcut reklam hesabınızı şu şekilde bağlayabilirsiniz: Facebook Business Manager panosundan Reklam Hesabı Ekle’yi, ardından Reklam Hesabı Ekle’yi tekrar tıklayın ve ardından Reklam Yöneticisi’nde bulabileceğiniz reklam hesabı kimliğini girin. Bir Facebook reklam hesabınız yoksa, Facebook Business Manager panosundan Reklam Hesabı Ekle, ardından Hesap Oluştur seçeneğini tıklayın. Hesap ayrıntılarınızı girin ve ardından Reklam Hesabı Oluştur ‘u tıklayın.

Ekip Üyeleri Nasıl Eklenir?

Bir sonraki adım Facebook varlıklarınızı yönetmenize yardımcı olacak kişileri eklemektir. Facebook pazarlamanızda zirveyi yakalamak önemlidir ve bunu yalnız yapmak istemeyebilirsiniz. Facebook Business Manager, ekip üyeleri eklemenizi sağlar, böylece Facebook işletme sayfanızda ve reklam kampanyalarınızda çalışan bir grup insanın çalışmasını sağlayabilirsiniz. Takımınızı kurmak için, Facebook Business Manager panosundan sayfanın üstündeki dişli simgesini (İşletme Ayarları) tıklayın. Kişiler ve Varlıklar sekmesini tıklayın, ardından sol sütundaki Kişiler’i seçin. Bu, Facebook Business Manager’a erişimi olan tüm kişilerin bir listesini getirecektir. Başlangıçta, yalnızca kendinizin listelenmiş olduğunu göreceksiniz. Ekip üyeleri eklemeye başlamak için Ekle’yi tıklayın. Açılır kutuya, eklemek istediğiniz ekip üyelerinin işletme e-posta adreslerini girin. Çalışanlarınızı veya iş ortaklarınızı da ekleyebilirsiniz.

Ancak bu adımda, bir ajans veya başka bir işletme yerine özellikle bireyleri eklediğinizi unutmayın. Bu kişilere sınırlı hesap erişimi (Çalışan ayrıcalıkları seçin) veya tam erişim (Yönetici ayrıcalıkları seçin) seçimi yapıp yapmayacağınıza karar verebilirsiniz. Bir sonraki aşamada daha spesifik olabilirsiniz. İnsanları iş e-posta adreslerini kullanarak eklediğinizden emin olun. Hazır olduğunuzda, Kişi Ekle’yi tıklayabilirsiniz.

Ekip Üyeleri Görevlendirme

Ekip üyelerinin her birinin üzerinde çalışmasını istediğiniz sayfaları seçin. Ekip üyelerini Sayfa Yöneticisi, Sayfa Moderatörü, Sayfa Analisti, Sayfa Düzenleyici veya Sayfa Reklam Vereni olarak atayabilirsiniz. Çeşitli roller, Facebook sayfanıza bağlı Instagram hesabı üzerinde farklı derecelerde kontrole sahiptir. Uygun rolleri doğru kişilere atadığınızda, İleri’yi tıklayın.

Ardından, ekip üyelerinizin hangi reklam hesaplarında çalışabileceğini ve her bir hesap için hangi rollere sahip olacaklarını belirlemelisiniz. Sayfalarda olduğu gibi, ekibinizin her bir üyesine atamak istediğiniz sorumluluklara ve erişim seviyelerine bağlı olarak birkaç seçeneğiniz vardır: Reklam Hesabı Analisti, Reklam Hesabı Yöneticisi veya Reklam Hesabı Reklam Vereni.

Görevlendirmelerinizi tamamladığınızda İleri’ye tıklayın. Bir sonraki ekran, insanları kataloglara atama konusunda sorular soracak, ancak bunu şimdilik atlayabilirsiniz, bu nedenle Atla’yı tıklayın. Ekibinize kaç kişi eklediğinizi ve hangi rolleri atadığınızı söyleyen bir bildirim göreceksiniz. Şimdi, bireylerin her birinin Facebook Business Manager ekibinizin bir parçası olarak davetinizi kabul etmesini beklemeniz gerekiyor. Her biri kendilerine verdiğiniz erişim ve başlamak için bir bağlantı hakkında bilgi içeren bir e-posta alacak, ancak onlara kişisel bir not göndermeniz veya onlara bunu verdiğinizi doğrudan bildirmeniz iyi olur.

Bir sonraki adım iş ortaklarınızı veya reklam ajansınızı bilgilendirmek olacaktır. Facebook reklamcılığına yeni başladıysanız, bu durum sizin için geçerli olmayabilir, ancak daha sonra her zaman bu adıma geri dönebilirsiniz.

Facebook Business Manager Bünyesine İnstagram Hesabı Ekleme

Bir sonraki adım Instagram hesabınızı ekleme adımıdır. Facebook varlıklarınızı ayarladıktan sonra, Instagram hesabınızı Facebook Business Manager‘a da bağlayabilirsiniz.

Şimdi sıra Facebook Piksellerini ayarlamaya geldi. Facebook Piksel basitçe söylemek gerekirse, Facebook’un sizin için oluşturduğu küçük bir koddur.  Bu kodu web sitenize yerleştirdiğinizde, dönüşümleri izlemenize, Facebook reklamlarını optimize etmenize, reklamlarınız için hedeflenmiş kitleler oluşturmanıza ve potansiyel satışlarda yeniden pazarlanmanıza olanak sağlayacak bilgilere erişim sağlamak için gerekli çerezlere sahip olursunuz.

Son adım ilk reklamınızı yerleştirmektir. Çekici ve etkili Facebook reklamları oluşturarak ve Facebook Business Manager‘da yayınlayarak hedeflerinize ulaşmanın ilk adımını atmış olursunuz.

Bir önceki yazımıza https://smartpro.com.tr/google-sketchup-nedir/ linki üzerinden ulaşabilirsiniz.