facebook analytics

Bugünlerde birçok insan Facebook’ta ulaşabildikleri insan sayısındaki düşüş nedeniyle hayal kırıklığı yaşıyor. Ancak, Facebook Analytics kullanarak içeriğinizin performansına dair bol miktarda bilgi alabilirsiniz. İçeriğinizin, ilk başta düşündüğünüzden daha iyi bir performans gösterdiğini bile görebilirsiniz.

Facebook Analytics, Facebook Fan Sayfalarında kullanıcı etkileşimini izlemek isteyenler için oldukça güçlü bir araç. Facebook Analytics, sayfanızın tüm yöneticileri tarafından görülebilir ve sayfa performansını daha iyi anlamak için etkin kullanıcı sayısını izlemenize yardımcı olabilir.

Paylaşım stratejinizin performansını en üst düzeye çıkarmak için Facebook Analytics‘i kullanmanız oldukça yararlı olacaktır. Bu veriler, işe yaramayan içeriklerden kaçınırken, markanız için en iyi içerikleri sağlamanıza yardımcı olur.

Facebook Analytics‘i kullanarak yayınlanacak içerik için günün en iyi zamanını, haftanın en iyi gününü ve en çok hangi tür içeriğin gönderileceğini belirleyebilirsiniz. Facebook Analytics aracı, sayfanızın gelişmelerini yansıtacak şekilde sürekli güncellenmektedir.

 

Facebook Analytics Nasıl Erişilir

Bazı temel bilgileri Facebook Analytics sayfasından toplayabilirsiniz. Ancak daha fazla ayrıntıya ulaşabilmek için Facebook Analytics’i indirmeniz gerekecektir.

Facebook Fan sayfanızdaki dişli çarka tıklayınca çıkan seçeneklerden “İçgörüleri Görün”ü seçin. Karşınıza bir grafik çıktığını göreceksiniz. Bu ana Analytics panosudur ve burada toplam beğenilerin (ve bu sayının artması veya azalması), mevcut hayranların arkadaşlarının sayısını (bu aynı zamanda ulaşabileceğiniz potansiyel insan sayısıdır), kaç insanın aktif olarak sayfanız hakkında konuştuğunu göreceksiniz ve haftalık toplam erişiminizi görebilirsiniz.

Temel Analytics ile hangi makalelerin en fazla ilgi gördüğüne dair oldukça iyi bir fikir edinebilirsiniz. Ancak, yalnızca son 90 gündeki yayınlarınızı inceleyebilirsiniz. Bu yüzden büyük resme hâkim olamazsınız.

Facebook’un değerli analizlerinde biraz daha derinlere dalmak istiyorsanız, sayfanızın Analytics’ını indirmeniz gerekir. Ardından verileri sıralayabilir ve değiştirebilirsiniz. Böylece sizin için en önemli bilgileri görebilirsiniz. Hedefiniz özellikle web sitesi tıklamalarıysa bu durum daha da geçerlidir. Zira bu verileri temel Analytics’tan alamazsınız.

Verilerinizi indirmek için Analytics’a gidip ve Dışa Aktar’a tıklamanız gerekmektedir. Veri Gönder’i seçin ve bir tarih aralığı seçin. Dışa aktarabileceğiniz maksimum aralık, hangisine önce ulaştığınıza bakılmaksızın 180 günlük içerik veya 500 gönderimdir. Bu nedenle, günde birkaç kez gönderiyorsanız, toplam sayıya bir göz atın. Bıraktığınız yeri not edin ve verileri daha sık indirin.

Facebook Analytics Nasıl Kullanılır?

Facebook Analytics içindeki “Overview” sekmesi oldukça fazla işleve sahiptir. Size, Sayfanızın anahtar metriklerini göstermenin yanı sıra (Sayfa Özeti), en son beş yayınınızın anahtar metriklerini ve sayfanızın benzer Facebook Sayfalarıyla kısa bir karşılaştırmasını gösterir.

Sayfa Özeti Bölümü

Sayfanızın Beğenileri, Etkileşimler ve Erişim gibi son yedi gündeki sayfanızın temel metriklerini gösterir. Aynı zamanda önceki döneme göre yüzde değişimi ve döneme ilişkin grafikleri de gösterir.

Bu bölüm, Facebook Sayfası performansınızı hızlıca değerlendirmek açısından mükemmeldir. Örneğin, sayfanızın daha fazla kişiye ulaşmasını hedefliyorsanız, sayfanızdaki beğenilere ve erişime bakabilirsiniz. Daha fazla etkileşim sağlamak için daha fazla video gönderiyorsanız, video görünümlerinize bakarak stratejinizin işe yarayıp yaramadığını anında görebilirsiniz.

Son Beş Gönderi Bölümü

Size en son beş gönderinizin anahtar bilgilerini gösterir: yayınlandığı tarih ve saat, gönderi açıklaması, gönderi tipi, hedefleme, erişim ve etkileşim. Bu bölüm sayesinde son gönderilerinizin ne kadar iyi performans gösterdiğini ve son zamanlarda hangi tür yayınların daha iyi performans gösterdiğini anlamak mümkündür.

İzlenecek Sayfalar Bölümü

En sevilen Facebook Sayfası özelliklerinden biridir. Size, sayfanız ile izlemek istediğiniz diğer sayfaları hızlı bir şekilde karşılaştırma olanağı sağlar. Sayfalardan herhangi birine tıklarsanız, o sayfanın en popüler yayınlarını geçerli haftadan itibaren gösterir. Bu bölüm, Facebook sayfanızın rakiplerinizin sayfaları arasında nasıl bir performans sergilediğini görmek için mükemmeldir. Bu sayfaların en iyi yayınlarına bakarak, sektörünüzdeki genel eğilimi görebilir veya Facebook hayranlarınız için mükemmel içerikler yaratabilirsiniz.

Facebook Analytics Sekmeleri

Beğeniler Sekmesi

Sayfanızın sahip olduğu beğenilerin sayısını bilmenin ötesine geçmenizi sağlar. Size Beğenilerin büyüme oranını, beğeni ortalamalarını ve beğenilerin kaynaklarını gösterir.

Erişim Sekmesi

Facebook sayfanızın ve yayınlarınızın erişimini artıran veya azaltan faktörler hakkında sizi bilgilendirir.

Sayfa Görünümleri Sekmesi

Google Analytics’teki trafik raporuna benzer. Burada sayfa görünümlerinizi ve en çok kullanılan trafik kaynaklarını öğrenebilirsiniz.

Sayfadaki Eylemler Sekmesi

Kişilerin sayfanızdayken ne yaptıklarını anlamanıza olanak sağlar. Örneğin kişiler yol tarifi alıyor, telefon numaranızı veya web sitenizi tıklıyor veya işlem düğmesini tıklıyor olabilirler.

Gönderiler Sekmesi

Gönderilerinizle ilgili ulaşım ve etkileşim gibi tüm bilgileri içerir.

Bir önceki yazımıza https://smartpro.com.tr/google-my-business/  linki üzerinden ulaşabilirsiniz.