E-Ticaret Sitesi Kur

Diyelim ki bir e-ticaret sitesi kurmak gibi bir hayaliniz var. Hayaller belli yerden sonra gerçekleşmek ister. Aksi halde ölü doğan hayal, hayal değildir. Hayaller adım ister olgunlaşmak ister ve bir an önce vücut bulmak ister. Biz de sizlere hayalini kurduğunuz e-ticaret sitesini hayata gerçekte yardımcı olmaya geldik. Yola nasıl çıkacaksınız. İlk olarak neler yapmanız gerekiyor. Bir e- ticaret sitesi kurmanın maliyeti nedir? gibi sorulara ışık olmaya geldik. Dikkatli okumanızı tavsiye ederiz.

E- Ticaret Nedir?

1990 yıllarının ortasından itibaren, hayatımızda yavaş yavaş varlığını gösteren e-ticaret, internet aracılığıyla web üzerinden çeşitli ödeme yöntemleriyle ürün veya hizmet satışlarında bulunan online alışveriş yöntemine denmektedir. Önceleri bir kıyafet veyahut ihtiyacımız olan alet adevatı alabilmek için dükkan gezmek gerekiyordu ve sahibi olduğumuz dükkanı sadece oradan geçen kimseler görebiliyordu. Şimdilerde ise fiziki ortamlardan bağımsız olarak, zamansız ve heterojen haldeki ortamlar sayesinde, oturduğumuz yerden birden fazla dükkanı gezebiliyor, ürünleri karşılaştırabiliyor hatta sanal dükkan sahibi olabiliyoruz. Böylelikle tek bir konuma bağlı kalmaksızın, e-ticaret sitesi aracılığıyla Türkiye’nin ve dünyanın tüm bölgelerine ulaşarak ürün satışı elde edebiliyoruz.

Bir E-ticaret Sitesi Kurmak: E- Ticaret Sitesinin Avantajları

İnternet üzerinden satış yapmanın birden fazla mevcut yolları bulunmaktadır ve bir dolu avantajları vardır. Sıralamak gerekirse:

  • 7/24 satış yapma imkanı sağlamaktadır.
  • Düşük bütçelerle iş kurabilme imkanı tanımaktadır.
  • Herhangi bir konuma bağlı kalmadan satış yapma fırsatı vermektedir.
  • Mesai saati gerektirmeden, tatil günlerinde dahi satış yapıyor olabilirsiniz.
  • İnternete erişimi olan her yerden, alışveriş yapan topluma ürünlerinizi gösterme fırsatı sunmaktadır.
  • Depo gibi sorunlarla uğraşmadan hem dilediğiniz ürünleri tanıtma hem de yeni gelen siparişler doğrultusunda yeniden ürün almayı sağlamaktadır.
  • Yapılan dijital pazarlama çalışmalarıyla e-ticaret sitenizi geniz kitlelere duyurabilir ve tanınmayı arttırabilirsiniz.
  • Sitenizi ziyeret eden kişilere ulaşarak, alışveriş yapmalarını sağlayabilirsiniz.
  • Mağaza kiralama veya ofis gibi mekânsal problemlerden uzak sadece e-ticaret sistemi ile büyük bir alışveriş ağına sahip olabilirsiniz.

E-Ticaret Modelleri Nelerdir?

Birçok farkı e-ticaret yapma ve e-ticaret sitesi kurma şekilleri arasında iş modelleri bulunmaktadır. Bunlar;

  • B2B (Şirketten şirkete satış):

Bu iş modeli toptan satışlarda yapılmaya uygundur. İşletmeden işletmeye doğru yapılmaktadır. Tüketicileri ürünlerle buluşturan firmalar, toptan satış yapan firmalardan toplu olarak ürün satın alarak yapabilmektedirler.

  • B2C (Şirketten tüketiciye satış):

Belki de bir e-ticaretin sitesi kurmakta en popüler iş modellerinden biri B2C’dir. Firmalar ya kendi ürünlerini ya da tedarik ettikleri ürünleri, sahibi oldukları e-ticaret siteleri üzerinden tüm kullanıcılarla buluşturarak satış yapmaktadırlar.

  • C2C (Tüketiciden tüketiciye satış):

E ticaret sitelerindeki bir diğer iş modellerinden biri de, internet aracılığıyla tüketicilerin kendi aralarında satış yapmaları sağlayarak satış elde etme üzerine kurulan bir iş modelidir. İkinci el ürün satışının yapıldığı siteler veya buna benzer siteler, bu iş model üzerine kurulmuştur.

E-ticaretin türleri arasında farklı alternatifler iş modellerini de görmek mümkündür:

Dikey e-ticaret: E-ticaret sitesi kurmak, sadece belli bir alana yoğunlaşarak ürün satışının yapılmasıdır. Burada öncelikle hedef kitleye yönelik çalışmalar yapılarak adım atılmaktadır. Örneğin sadece kadın abiye elbise modelleri satışı yapan bir e-ticaret sitesi, niş bir hedef kitleye ulaştıktan sonra ürün seçenekleri de dikey bir pazarda yer alır.

Yatay e-ticaret: Burada ise geniş bir hedef kitlesine ulaşmak üzerine çalışmalar yapılmaktadır ve şans daha fazladır. E ticaret şirketi, birçok farklı bölümlerden geniş bir ürün yelpazesine sahip olabilmektedir. Örnek vermek gerekirse, tekstil ürünlerinden, mutfak araç gereçlerine, bahçe ürünlerinden, elektronik eşyalara kadar geniş bir ürün yelpazesi üzerine planlanan bir e-ticaret sitesi, yatay e-ticaret işletmesine iyi bir örnek olarak gösterilebilir.

E-ticaret Sitesi Kurmak Maliyetli Midir?

Bir e- ticaret sitesi kurmak istediğimizde çok varyasyonlu maliyet hesabı çıkabilmektedir. Özel yazılım ve açık kaynaklı e- ticaret sitesi kurmak mümkündür. İşin genel kapsamı, ne kadar süre alacağı, yazılım içerisinde hazırlanan özellikler, arayüzler, ajans veya freelancer hizmet ücretleri, SSL Sertifikası, hosting ve alan adı ücretlerini de dikkat etmek gerekmektedir. Hizmet sağlayıcı firmaya vereceğiniz bilgiler doğrultusunda e-ticaret sitesi fiyatları belirlemektedir. Ancak hizmet bedelleri, ekstra ücretler dahil olduğunda maliyette düzenli olarak bir artış görülebilir.

Açık kaynak kodlarda ise, şirkete özgü olarak hazırlanan yazılımlara kıyasla maliyeti daha azdır ve ekstra taleplerde ücret alınmaktadır. Tabi bu da bir e-ticaret sitesi kurarken fiyatları arttırmaktadır.

Bir önceki yazımıza https://smartpro.com.tr/?p=11859&preview=true linki üzerinden ulaşabilirsiniz.

Backlink nedir?