E-Ticaret Kampanya Örnekleri

Geleneksel reklam anlayışı artık yerini dijital reklam anlayışına bırakmıştır. Durum böyle olunca, çoğu marka ve sektör bu duruma ayak uydurmak durumunda kalmıştır. Dijital reklamcılık günümüzde en fazla e-ticaret sektöründe işe yaramaktadır. Ardı arkasına oluşturulan e-ticaret kampanya ve fırsatları ile inanılmaz satış rakamlarına ulaşılabiliyor ve bunun yanı sıra çok sayıda kullanıcı trafiği çekilebiliyor. Eğer siz de e-ticaret sektöründe bir yer edinmek ya da e-ticaret kampanya örnekleri hakkında bilgi sahibi olmak istiyorsanız, doğru içeriğe geldiniz! İşte, günümüzün en sık kullanılan reklam anlayışı olan dijital reklamcılıkta e-ticaret kampanya örnekleri…

En Sık Kullanılan E-Ticaret Kampanya Örnekleri

Puan Sistemi

E-ticaret kampanya örnekleri arasında satış ve üyelikleri teşvik etme amacı ile kullanılan bir modül olmaktadır. Puan sistemi ile ürün alımlarında, belirli ürünlerde, üyelikte, ürünlere yorum yapmada ve arkadaş davet etmede kullanıcıya özel ayrıcalıklar sunulmaktadır ve bunun yanı sıra para puan ya da hediye çeki gibi fırsatlar verilmektedir. Para puan alımında bunları hediye çekine dönüştürterek arkadaşlarınıza da hediye etmeniz sağlanmaktadır. Kullanıcılara oldukça cazip gelen bu fırsatlar ile puan sistemini kullanan e-ticaret sayfaları kısa sürede yüksek kar sağlamaktadır.

İlişkili Ürünler

Bu e-ticaret kampanya örneği, müşteriye daha fazla alışveriş yapma isteği aşılamaktadır. Mesela, ürün detay sayfasında incelediğiniz bir ürünün alt kısmında bir kombin önerisi, bunu alanlar bunu da aldı gibi mesajlar ya da ilginizi çekebilecek ürünler gibi alanlar görmeniz mümkün. Bu gibi yollar kullanarak müşteriye alacağı ürünün yanı sıra yanında bir de yan ürün alması konusunda teşvik edici içerikler derleyebilirsiniz.

E-mail Adresine Özel İndirim

Bu aslında kurumsal firmalara yapılan bir e-ticaret kampanyası örneğidir. Buna şu örnek verilebilir; “Google firmasında çalışan kişilere özel %10 indirim”

E-ticaret sitesine üye olan Google çalışanları üye olurken çalıştıkları kurumsal markanın kendilerine vermiş oldukları mail adresi ile üye olmaktadır. google.com uzantılı mail adresini tanıyan site, bu kullanıcılara %10 indirim sağlar.

Ürün Baz Alınarak Özel İndirim Oluşturma

Bu özellikle çok talep gören ürünlerde yapılmalıdır. Belirli bir ürüne özel bir fiyat uygulayın ve yalnızca belirli bir tarih aralığında bu fiyat ile satışa sunduğunuzu duyurun. Satışlarınız kısa süre içerisinde patlayacaktır.

Üründe Adet Bazında Yüzde İndirimi Uygulama

Bu en sık kullanılan e-ticaret kampanya örnekleri arasında yer almaktadır. İkinci üründe %50 indirim ya da üçüncü üründe %30 indirim gibi kampanyalar her zaman çok fazla rağbet görür.

A Ürününü Alana B Ürünü 20 TL İndirimli

Bu kampanya daha çok az satışı yapılan ürünlerin de satışının yapılması amaçlanarak hazırlanmaktadır. Bu kampanya doğrultusunda müşteriye kendi alacağı ürünlerin yanı sıra başka ürünler alması da aşılanır. Bu durum belirli indirimler ile desteklenir.

A Ürününü Alana B Ürünü %10 İndirimli

Az önceki kampanya ile oldukça benzeşen bu kampanya, fiyat indirimini doğrudan yapmak yerine yüzde üzerinden indirim sağlamaktadır. Müşterilerin farklı ürünleri almasını sağlamak için yapılmakta olan bir kampanya modülüdür.

A Ürününü Alana B Kategorisindeki Ürünler 10 TL İndirimli

Yine müşteriyi başka ürünlere yönlendirmeyi amaçlayan bu kampanya, en çok satışı yapılan ürün aracılığı ile az satışı yapılan bir kategoride ürün satış yapılması için düzenlenmektedir. Daha çok kategorideki ürün satışını canlandırmak amacı ile hazırlanmaktadır. Buna örnek olarak, elbise satışı yaparken, takı kategorisinde 10 TL indirim yapılabilir.

A ve B Ürünlerini Alana, C Kategorisindeki Ürünler %5 İndirimli

En çok satışı yapılan iki ürünün bir başka kategorideki satış rakamlarını canlandırması için yapılan e-ticaret kampanyası olmaktadır.

Taksit Tutarlarına Limit Belirleme

Eğer satışlarınızda vade farksız taksit uyguluyorsanız, müşterilerin daha yüksek fiyatlı alışveriş yapmasını ve doğal olarak daha fazla kar elde etmenizi sağlayabilirsiniz. Bu kampanya ile 2 taksiti 100 TL, 3 taksiti 200 TL üzerine yapabilirsiniz. Bu kampanya genellikle çok tutar.

Üye Ol İndirim Çeki Kazan

Web sitelere yapılan direk üyelikleri arttırmak amacı ile düzenlenen bu kampanyada siteye ilk defa üye olacak kullanıcılara, indirim çeki verilmektedir. Örneğin; üye olan kişilere 100 TL indirim çeki verilebilir, fakat yalnızca 500 TL ve üzeri alışverişlerde kullanmak şartı koşularak.

Özel Kurallı İndirim Çeki Oluşturma

Bu kampanya modeli için bir başlangıç ve bitiş tarihi belirleyebilirsiniz. Aynı zamanda katılım sağlayabilmek için bir minimum alışveriş tutarı, sadece belirli kategoriden ürün satın almada geçerli olma ya da yalnızca X markasında geçerli olma gibi koşullar ekleyebilirsiniz. Bunun yanı sıra her üyeye yalnızca bir tek kullanım hakkı verme gibi koşullar kar etmenizi sağlar.

Hediye Paketine Ücret Tanımlama

Müşterilerinizin alışveriş sona ererken satın alacakları ürünler için hediye paketi almalarını sağlamak için kullanılır. Hediye paketi yollamak size ek bir maliyete sebep oluyorsa, bu yol ile maliyeti müşterilerinizde sağlayabilirsiniz.

Üyelere Ürün Bazında İndirim Sağlama

Web siteniz üzerinde en sık alışveriş yapan üyelere platin ya da özel üye gibi bir unvan verebilirsiniz. Böylelikle geniş bir topluluk oluşturarak bu kişilere özel fiyat tanımlamaları sağlayabilirsiniz. Bunu dilerseniz tüm ürünlerde dilerseniz de belirli ürünlerde gerçekleştirebilirsiniz.

Kasa Önü Fırsatları

Bu alışverişinizin sepet kısmında gerçekleşmektedir. Tam ödeme kısmına giderken, müşterilere kasa önü fırsatları adı altında indirimli fiyatlar ile ürün sunabilirsiniz. Tam sepet adımında gösterildiği için müşterinin satın alma ihtimali daha yüksektir.

Arkadaşını Davet Et Hediye Çeki Kazan

Var olan müşterilerin web sitenize potansiyel müşteri getirmesi için yapılan kampanya modeli olmaktadır. Yeni üye kazanılır ve satışa teşvik yapılır. Kendinizin belirleyeceği kurallar ile müşteri arkadaşını davet ederse 10 TL indirim kuponu kazanabilir, fakat yalnızca 50 TL ve üzeri alışverişlerde kullanabilir gibi koşullar konabilir.

Ödeme Tipine Göre Özel Kampanya

Bu kampanya tipi, müşterilerinizin ödeme şekillerinin çeşitliliğini arttırarak kar etmenizi sağlar. Örneğin; 50 TL ve üzeri alışverişlerinizde kredi kartı kullanırsanız, 5 TL indirim kazanırsınız. Bu tip kampanyalar ile ürünlerinizi taksitli fiyatı ile satarak kar elde edersiniz.

Ödeme Bazlı Kargo Kampanyaları

Bu da diğer kampanya gibi müşterilerin farklı ödeme şekillerine yönelmesi için yapılan kampanyalar arasında yer almaktadır. Bu kampanyada tek değişiklik, üründe indirim sağlamak yerine, kargo fiyatında indirim sağlanmaktadır.

Ödeme Bazlı Para Puan

Tekrardan müşterilerin farklı ödeme çeşitlerini denemeleri için bir kampanya ile karşınızdayız. Bu kampanyada müşteriye kredi kartı ile ödeme sonrasında 10 TL para puan verme gibi kampanyalar yapılabilir.

Belirli Bir Tutardan Sonra Kargo Bedava

Çok fazla kullanılan bu e-ticaret kampanyası, müşterinin sepetinde yer alan ürünlerin yani doğal olarak ödeyeceği tutarın artması için hazırlanmıştır. Müşteri 50 TL ve üzerinde kargo ücretinin bedava olacağını gördüğü için sepetine daha fazla ürün ekler ve kargo hizmetinden ücretsiz olarak yararlanır. Böylece normalde yapacağı alışveriş tutarından çok daha fazla alışveriş yapar ve ödeme tutarı da bir o kadar artar.

Tutara Göre Kargo Ücreti Çıkarma

Bu kampanya ile 50 TL alışverişe 5 TL kargo, 75 TL alışverişe 3 TL kargo ve 100 TL ve üzeri alışverişe ücretsiz kargo indirimi sağlayabilirsiniz.

Instagram'da kullanılan popüler hashtagler

Sosyal medyada nasıl kaliteli fotoğraf paylaşacağınızı anlattığımız, Sosyal Medya Görsel Boyutları yazımıza buradaki linkten ulaşabilirsiniz.