Bilgisayarlı Muhasebe Programları

İşletmeler için hayati önemdeki muhasebe işlemleri günümüzde gelişen teknolojinin yardımıyla farklı bir boyut kazanıyor. Büyüklüğü ne olursa olsun işletmeler, işlerinin finansmanını yönetme konusunda benzer güçlüklerle karşılaşıyor. Bunların başında ise bordro yönetimi, öngörülemeyen giderler, vergiler ve nakit akışı yönetimi geliyor. Bilgisayarlı muhasebe programları zaman alan görevlerin bazılarını yerine getirmenize yardımcı olabilir. Böylece işinizi yürütmenin daha önemli yönlerine odaklanabilirsiniz.

Silverfin tarafından yapılan bir araştırmaya göre, muhasebecilerin %67’si bilgisayarlı muhasebe programları ile işlerini daha verimli ve hızlı biçimde sürdürüyor. İşinizi büyütmeye odaklanmak için teknolojiyi kullanarak gelir potansiyelinizi artırabilirsiniz. Farklı işletme boyutlarına, tiplerine ve nişlerine uygun çok sayıda muhasebe ürünü bulunuyor. İhtiyaç ve taleplere göre işletmeler farklı tercihler yapabiliyor. İşletmenize en uygun olanı seçmenizde yardımcı olabilmek için bu alanda en iyi özelliklere sahip üç bilgisayarlı muhasebe programını bu yazıda derledik. İşletmenizin ihtiyaç yapısını belirledikten sonra aşağıdaki programlar arasından ilginizi çekeni daha detaylı olarak araştırabilirsiniz. Listelenen programları deneyebilir, gereksinimlerinize uygun olup olmadığını belirleyebilir ve seçimlerinizi daraltarak sizin için en uygun bilgisayarlı muhasebe programına ulaşabilirsiniz.

Freshbooks

FreshBooks, muhasebe yazılımı kategorisinin liderleri arasında bulunuyor. Yazılım, dünya genelinde beş milyondan fazla kullanıcı tarafından zaman takibi ve faturalandırmayı kolaylaştırmak için kullanılıyor. Satıcı, ekip üyeleri arasında kolay işbirliğine olanak sağlamak için kısa süre önce ürünü güncelledi ve görevleri önceliklendirmek ve ödemeleri yönetmek için yeni bir gösterge tablosu ekledi. Klasik özellikler değişmedi ve FreshBooks, doğrudan ödeme ağ geçitleri, gecikmiş ödeme hatırlatıcıları, gecikme ücretleri ve ödeme talepleri dahil olmak üzere birçok hizmet sunmaya devam ediyor. Kolayca ödemeleri toplamak için sistemi kullanabilir; Google Checkout, Amex, PayPal ve kredi kartı ödemelerini kabul etmek için otomasyonu kolayca sağlayabilirsiniz.  

FreshBooks ayrıca yakın zamanda banka mutabakatı, 10 muhasebeciye davet, yeni bilanço raporları, doğrudan kredi kartını müşteri profiline ekleme ve toplu ödemeleri ekleme gibi özellikler de ekledi. Ayrıca, Faturalar, Raporlar ve Muhasebe bölümleri ekleyerek gezinme deneyimini geliştirdi. Veriler işlendikten sonra kolayca anlayışlı vergi özetleri ve raporları oluşturabilirsiniz. Yazılım aynı zamanda kullanışlı bir mobil uygulama da sunuyor. Sistem diğer işletme uygulamalarıyla sorunsuz bir şekilde bütünleşiyor. Herhangi bir sorun yaşarsanız deneyimli acentelerden destek alabiliyorsunuz.  

Sage 50Cloud

Sage 50Cloud, KOBİ’lerin mali durumlarını verimli bir şekilde yönetmelerine, vergi ve raporlama gerekliliklerine uyum sağlamasına yardımcı olmak için tasarlanmış, sınıfının en iyileri arasında yer alan online bir muhasebe platformu. Program, vergi, stok, bütçeleme, nakit akışı, giderler, faturalama ve finansal verilerinizi ele almanıza yardımcı olacak 50 işletme düzeyinde özellik ve yetenek içeriyor. Kredi kartı işleme, İK / bordro, POS, e-ticaret, veri yönetimi ve daha fazlasını içeren çok çeşitli eklentiler sunuyor. Mobil özelliği sayesinde hareket halindeyken ödeme yapabilir, müşterileri faturalandırabilir ve muhasebecilerinizin kayıtlarına gerçek zamanlı erişim sağlayabilirsiniz.

Bu programın benzersiz bir özelliği de var. Masaüstünün sağlam özellik kümesini bulutun erişilebilirliği ile birleştiriyor. Yani, buluttaki verilere erişmenize ve başkalarının işlerini bilgisayarlarınızda gerçekleştirmenize olanak sağlıyor. Programı satın alımları ve satıcıları takip etmek ya da faturaları ödemek için kullanabilirsiniz.  Gider yönetimi özellikleri ise mobil ödemeleri ve banka işlemlerini yapmanızı sağlar. Ayrıca, banka hesaplarınıza bağlanmanıza, satışların ve makbuzların gerçek zamanlı kaydını sağlamanıza, alacaklarınızı izlemenize, para aktarmanıza, banka hesaplarını uzlaştırmanıza ve depozito yatırmanıza olanak tanır. Ayrıca, program elektronik faturalar, kolaylaştırılmış işlem onayları ve entegre Microsoft Pay gibi yeni özellikler sunar.

NetSuite ERP

NetSuite ERP temel olarak bir müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) çözümü. Ancak platform satış gücü ve pazarlama otomasyonu, sipariş yönetimi ve müşteri desteği için de kullanılabiliyor. Bunu yaparken, finansal yönetimi kolaylaştırmak için bir dizi araç ve özellik sunuyor. Standart özellikler, kullanıcılar tarafından kendi özel ihtiyaçları için özelleştirilebilen önceden yapılandırılmış panoları içeriyor. NetSuite ERP ayrıca sağlam otomasyon ve ölçeklenebilirlik özelliklerini de barındırıyor. Program ile finansal yönetim, sipariş yönetimi, gelir yönetimi, sabit varlıklar, envanter yönetimi ve faturalandırma gibi işlemleri otomatikleştirebilirsiniz. NetSuite ERP kullanarak temel performans göstergelerine ilişkin görüşlerini kolayca özelleştirebilir ve şirketteki rollerine özgü raporlar oluşturabilirsiniz.

Bir önceki yazımıza https://smartpro.com.tr/facebook-analytics/ linki üzerinden ulaşabilirsiniz.